РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Перевірка компресії в циліндрах

Компресія (тиск в кінці такту стиснення) в циліндрах - найважливіший показник для діагностики стану двигуна без його розбирання. За її середнім значенням і різницею значень в окремих циліндрах можна з достатнім ступенем точності визначити ступінь загального зносу деталей шатунно-поршневої групи двигуна, виявити несправності цієї групи та деталей клапанного механізму.

Перевіряють компресію спеціальним приладом - компресометром.

Примітка:

Такий вигляд має компресометр, використаний для ілюстрування цієї книги. Існують варіанти компресометрів, у яких замість гумового наконечника, який треба сильно притискати до отвору свічки, встановлений різьбовий штуцер. Такі компресометри під час перевірки компресії треба просто повертати замість свічки запалювання.

Попередження:
Важливими умовами правильності показань під час перевірки компресії є справність стартера та його електричних кіл, а також повна зарядженість акумуляторної батареї.

1. Відпустіть двигун і прогрійте його до робочої температури.

2. Зупиніть двигун і зменште тиск у системі живлення (див. "Зниження тиску в системі живлення двигуна»).

3. Від'єднайте колодку дротів низької напруги від модуля запалювання.

4. Зніміть наконечники дротів високої напруги зі свічок запалювання.

5. Виверніть та зніміть усі свічки {див. «Заміна та обслуговування свічок запалювання»).

6. Притисніть компресометр до свічкового отвору циліндра, що перевіряється.

7. Натисніть на педаль приводу дросельної заслінки до упору, щоб повністю відкрити дросельну заслінку.

8. Увімкніть стартер і провертайте їм колінчастий вал двигуна доти, доки тиск у циліндрі не перестане збільшуватися, що відповідає приблизно чотирьом тактам стиснення.

Примітка:
Для отримання правильних показань компресометра колінчастий вал повинен обертатися зі швидкістю 180-200 хв 1 або вище, але не більше ніж 350 хв-1.

9. Записавши показання компресометра, встановіть стрілку на нуль, натиснувши на клапан випуску повітря.

Примітка:
У компресометра іншої конструкції показання можуть скидатися іншими способами (відповідно до інструкції до приладу).

10. Повторіть операції 6 – 9 для інших циліндрів. Тиск повинен бути не нижче 10 кгс/см2 і не повинен відрізнятися у різних циліндрах більш ніж на 1 кгс/см2. Знижена компресія в окремих циліндрах може виникнути внаслідок нещільної посадки клапанів у сідлах, пошкодження прокладки головки блоку циліндрів, поломки або пригорання поршневих кілець. Знижена компресія у всіх циліндрах вказує на зношування поршневих кілець.

11. Для з'ясування причин недостатньої компресії залийте в циліндр зі зниженою компресією близько 20 см3 чистої моторної олії і знову виміряйте компресію. Якщо показання компресометра підвищилися, найімовірніша несправність поршневих кілець. Якщо компресія залишилася незмінною, значить, тарілки клапанів нещільно прилягають до їхніх сідл або пошкоджено прокладання головки блоку циліндрів.

Корисні поради:
Причину недостатньої компресії можна з'ясувати також подачею стисненого повітря в циліндр, у якому поршень попередньо встановлено в ВМТ такту стиснення. Для цього зніміть з компресометра наконечник та приєднайте до нього шланг компресора. Вставте наконечник у свічковий отвір і подайте в циліндр повітря під тиском 2-3 кгс/см2. Для того щоб колінчастий вал двигуна не перевірився, увімкніть вищу передачу і загальмуйте автомобіль гальмом стоянки. Вихід (витік) повітря через дросельний вузол свідчить про не герметичність впускних клапанів, а через глушник - не герметичність випускних клапанів. При пошкодженні прокладки головки блоку циліндрів повітря виходитиме через горловину розширювального бачка у вигляді пухирів або в сусідній циліндр, що виявляється за характерним шиплячим звуком.

Зміст

.