РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Запуск двигуна

Двигун запустився, працює належним чином.

1 Перед запуском двигуна необхідно встановити важіль селектора коробки передач (АКП) у положення «Р», або в положення «N» якщо коробка передач механічна.

2 Необхідно перевірити працездатність вакуумного підсилювача гальмівної системи. Для цього натиснути на педаль гальма і запустити двигун, при цьому педаль гальма повинна трохи переміститися за рахунок програми зусилля ноги, в даному випадку вакуумний підсилювач функціонує нормально. Якщо при пуску, педаль гальма не перемістилася, рекомендується звернутися на СТО, для більш детальної діагностики автомобіля.

3 Сучасні автомобілі оснащені електронними блоками управління (ЕБУ), тому при пуску немає необхідності утримувати натиснутою педаль акселератора. Електроніка самостійно підвищить оберти двигуна для більш швидкого прогріву, потім знизить до нормальних холостих оборотів.

4 При пуску загоряються деякі сигналізатори окремих систем автомобіля, в цей момент проводиться самодіагностика цих систем, після проходження декількох секунд сигналізатори повинні згаснути. Якщо який-небудь з сигналізаторів не згас, необхідно звернутися до наведениго у цьому керівництві розділу «Експлуатація автомобіля» або на СТО.

5 В зимовий період для автомобілів з механічною коробкою передач, щоб спростити пуск двигуна, перед стартом необхідно вичавити педаль зчеплення.

6 Бажано, після успішного пуску двигуна відкрити кришку капота і переглянути всі основні елементи двигуна, щоб переконатися у відсутності витоку (в основних місцях сполучення: головка блоку до блоку циліндрів, масляний піддон до блоку циліндрів, коробка передач до двигуну). Також перевірити рівень охолоджуючої рідини і гальмівної рідини в розширювальних бачках. При необхідності долити до необхідного рівня.

7 Перевірити функціонування всіх елементів системи освітлення. При виявленні будь-яких несправностей дивіться главу «Електрообладнання» чи зверніться на СТО. Слід перевірити:
a) Фари головного освітлення (ближнє/дальнє світло фар/протитуманні фари).
b) Покажчики поворотів і повторювачі покажчиків (передні і задні).
c) Задні стоп-сигнали, задній протитуманний ліхтар ліхтар заднього ходу автомобіля.

Двигун не запускається, колінчастий вал не провертається.

1 Перевірити рівень заряду акумуляторної батареї.

2 Перевірити і переконатися в тому, що клеми електропроводки приєднані до акумуляторної батареї належним чином (див. главу «Експлуатація автомобіля»). Також перевірити клеми електропроводки на наявність окислення (при необхідності очистити клеми).

3 Переконатися в правильності підключення високовольтних проводів свічок запалювання. Також перевірити дріт/дроти котушки/котушок запалювання.

4 Перевірити запобіжники системи пуску (див. далі «Дії в надзвичайній ситуації»).

5 Перевірити правильність під'єднання електропроводки до стартеру системи пуску.

6 Перевірити технічний стан свічок запалювання (див. малюнок).

7 Перевірити запобіжники системи запалювання (див. далі «Дії в надзвичайній ситуації»)

8 Використовуючи ареометр, виміряти щільність електроліту в кожній банці акумуляторної батареї (див. главу «Електрообладнання двигуна»),

9 Використовуючи вольтметр, виміряти напругу на виводах акумуляторної батареї.

10 Перевірити технічний стан стартера (див. главу «Електрообладнання двигуна»).

Двигун не запускається, колінчастий вал провертається.

1 Перевірити рівень палива у паливному баці. При цьому бути уважним і обережним, так як на деякі моделі встановлюються паливні електронасоси, які змащуються власне паливом, тому, що при повній витраті палива, насос буде працювати «всуху», що може призвести до його поломки. Також слід врахувати те, що лампа сигналізатора низького рівня палива загоряється, якщо в баку є залишок палива 5-8 літрів.

2 Перевірити і переконатися в тому, що клеми електропроводки приєднані до акумуляторної батареї належним чином (див. главу «Експлуатація автомобіля»). Також перевірити клеми електропроводки на наявність окислення (при необхідності очистити клеми). Якщо клеми окислилися, колінчастий вал може провернутися дуже повільно і зупинитися.

3 Як варіант, можлива ситуація, коли двигун «підхоплює» (заводиться, провертається на декілька оборотів і глохне), але не заводиться. Причиною може бути підсос повітря в якому-небудь з елементів системи впуску (див. главу «Система впуску і випуску»). Підсмоктування повітря частково з наступних місць сполучення елементів системи впуску:
a) Місце кріплення корпусу дросельної заслінки до повітропроводу (в бік впускного колектора).
b) Місце кріплення воздуховода до впускного колектора.
c) Сполучення впускного колектора з головкою блоку циліндрів.
d) Також на деяких автомобілях можливе підсмоктування через нещільне кріплення датчика температури впускного повітря.

4 Перевірити датчики системи управління двигуном. У сучасних системах управління двигуном і використовується багато датчиків, які зчитують інформацію про певні параметри, якого-небудь механізму або системи і направляють сигнали в електронний блок управління (ЕБУ/ЄСМ/РСМ), все це зроблено для оптимізації і поліпшення робочих процесів двигуна. Але, є датчики, які при виході з ладу, побічно вплинуть на роботу, при цьому двигун буде продовжувати працювати (зміниться витрата палива і/або знизиться потужність, можливі будь-які перебої в роботі), а на щитку приладів загориться сигналізатор «CHECK ENGINE» сигналізатор «CHECK ENGINE». Також є кілька основних датчиків, при виході з ладу яких, двигун не запуститься, а саме:
a) Датчик надлишку кисню (лямбда-зонд). На сучасних автомобілях встановлюється до і після каталітичного нейтралізатора (див. главу «Система управління двигуном»).
b) Датчик положення колінчастого валу (див. главу «Механічна частина двигуна»). Встановлюється або над маховиком з задньої частини двигуна, або з передньої частини двигуна.
c) Датчик масової витрати повітря. Встановлюється в повітропроводі системи впуску, перед дросельною заслінкою (див. главу «Система управління двигуном»).

5 У зимовий період (при першому ранковому пуску після ночі в гаражі або на стоянці) можливо дуже повільне провертання колінчастого вала, недостатнє для пуску двигуна. Причиною може бути (за умови, що всі інші системи і елементи справні) замерзання акумуляторної батареї. Для прогріву акумуляторної батареї, необхідно ввімкнути дальнє світло фар головного освітлення на 1-2 хвилини. Потім повторити спробу пуску двигуна, якщо двигун не запускається, дивись можливі причини вище.

6 Якщо автомобіль простояв взимку на відкритій стоянці ніч, то утруднений пуск можливий через загустіння моторного і трансмісійного масла.

Двигун запускається, але працює з перебоями.

1 Порушення в роботі паливної системи (див. главу «Система живлення»). Причинами порушень у роботі може бути несправність паливного насоса, завоздушенность паливопроводів, забруднення розпилювачів паливних форсунок. Всі роботи, пов'язані з елементами паливної системи рекомендується проводити на спеціалізованих станціях технічного обслуговування.

2 Причиною може бути підсос повітря в якому-небудь з елементів системи впуску (див. главу «Система впуску і випуску»). Підсмоктування повітря частково з наступних місць сполучення елементів системи впуску:
a) Місце кріплення корпусу дросельної заслінки до повітропроводу (в бік впускного колектора).
b) Місце кріплення воздуховода до впускного колектора.
c) Сполучення впускного колектора з головкою блоку циліндрів.

3 Порушення в роботі системи запалювання (тільки бензинові). При цьому роботи пов'язані з елементами системи запалювання рекомендується проводити на спеціалізованих станціях технічного обслуговування. Самостійно можна перевірити наступне:
a) Правильність під'єднання високовольтних проводів. Проводи повинні щільно сидіти на наконечниках свічок і на котушках запалювання.
b) Технічний стан свічок запалювання та відповідність встановлених свічок технічним вимогам автовиробника. Також за нагару або відкладів на електродах свічки запалювання можна визначити, які виникли порушення в роботі двигуна (див. малюнок).

Примітка
Розрізняють два основних типи свічок: гарячі і холодні.

c) Перевірити якість палива, що заливається.

4 Порушення установки фаз газорозподілу. При роботі двигуна може продовжуватися, але з підвищеним витратою палива і великою втратою потужності. Причин, які можуть призвести до такого порушення багато, але основні дві:
а) При заміні приводного ланцюга / ременя ГРМ (газорозподільного механізму) відбулося зміщення фаз.
б) Порушення в роботі електронного блоку управління двигуном (ЕБУ).

Примітка
Наведені несправності рекомендується усувати на СТО.

5 Порушення установки кута випередження запалювання (див. «Тлумачний словник»). Якщо кут випередження запалювання змістився до більш пізнього значення, то перебої в роботі двигуна можуть супроводжуватися ударами в системі випуску автомобіля, а також наявністю чорного диму з вихлопної труби. У цьому випадку необхідно якомога швидше зупинити двигун, так як незгоріле паливо в циліндрах буде тліти в каталітичному нейтрализаторі, що може призвести до його виходу з ладу. Якщо ж при перебої в роботі двигуна на холостих обертах чути хлопки у впускному колекторі - це говорить про зміщення кута в зону більш раннього запалювання. Порушення установки кута випередження запалювання тягне за собою серйозні наслідки, які можуть виникнути в результаті перевантаження окремих елементів, вузлів і систем двигуна.

6 Порушення в системі підзарядки. При цьому в салоні на щитку приладів, після пуску двигуна, буде горіти сигналізатор про відсутність зарядки акумуляторної батареї сигналізатор про відсутність зарядки акумуляторної батареї. В даному випадку необхідно перевірити місця під'єднання електропроводки до генератора. Якщо проводка підключена належним чином, необхідно звернутися на СТО.

7 Якщо при роботі двигуна з вихлопної труби йде сизий дим, то причиною може бути потрапляння моторного масла в циліндри (через втулки клапанів або через поршневі кільця, див. главу «Механічна частина двигуна»), з-за якого утворюється нагар на поршнях, свічках і форсунках, в результаті чого двигун починає працювати з перебоями. В даному випадку необхідно звернутися на СТО для виконання ремонтних робіт.

8 Також порушення працездатності двигуна може бути із-за зниження компресії в одному або декількох циліндрах двигуна (див. главу «Механічна частина двигуна»)

Зміст

.