РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Глава 2В. Експлуатація автомобіля в зимовий період

З настанням холодів перед власниками автомобілів виникає питання про те, що робити з автомобілем взимку - продовжувати його експлуатувати або ж поставити на зберігання в гараж до весни. Як у першому, так і в другому випадку автомобіль необхідно відповідним чином підготувати, щоб, по-перше, максимально скоротити ризик потрапляння в ДТП, а по-друге, щоб по закінченні зимового сезону (а в деяких регіонах він може продовжитися до п'яти місяців) машина була як і раніше повністю справною.

Якщо було прийнято рішення поставити автомобіль на зберігання, слід провести необхідні підготовчі операції:

1. Автомобіль необхідно ретельно вимити. В шарі бруду міститься велика кількість вологи, причому в деяких місцях ця волога не висихає практично ніколи, створюючи ідеальні умови для розвитку корозії. Для миття автомобіля необхідно вибрати сухий і бажано ще й теплий день, оскільки перед тим, як законсервувати автомобіль, його необхідно не тільки повністю вимити, але і ретельно просушити. В автокрамницях продається велика кількість засобів-консервантів для кузова, до кожного з яких додається інструкція по використанню.

2. Необхідно також законсервувати двигун. Якщо просто залишити його на кілька місяців, це може призвести до плачевних результатів. При характерних для нашого клімату різких коливаннях температури і вологості в циліндрах двигуна конденсується волога, що призводить до корозії дзеркала циліндрів з відповідними наслідками. У зв'язку з цим двигуну необхідна додаткова змазка для захисту від впливів навколишнього середовища. Для цього необхідно, викрутивши свічки запалювання (в бензинових двигунах) або свічки розжарювання (в дизелях), в кожен циліндр прогрітого двигуна залити близько 20 см3 моторного масла (бажано також підігрітого), після чого провернути колінчастий вал на 15~20 обертів.

3. Отвори повітряного фільтра і глушника необхідно заткнути, наприклад, промасленого тканиною, щоб перекрити потрапляння вологого повітря в двигун.

4. Паливний бак рекомендується заправити доверху - це допоможе запобігти корозії в баку. Крім того, необхідно заглушити не тільки пробку, але і вентиляційний отвір.

5. Автомобіль слід встановити на підставки так, щоб колеса ледь торкалися поверхні землі - так шини, що знаходяться при тривалій стоянці автомобіля в одному положенні, не придбають залишкової деформації.

6. Якщо автомобіль знаходиться в гаражі, то накривати його брезентом не рекомендується - під ним може накопичуватися волога, що сприяє розвитку корозії кузова. У разі якщо немає можливості поставити автомобіль на зберігання в гараж, для захисту від атмосферних опадів машину необхідно накрити брезентом, попередньо помістивши під нього на певних відстанях дерев'яні бруски, щоб брезент не торкався безпосередньо поверхні кузова.

У разі якщо було прийнято рішення продовжувати експлуатацію автомобіля, також необхідно підготуватися до зими і дотримуватися деяких правил зберігання і використання автомобіля.

1. В першу чергу необхідно «перевзути» автомобіль. Їзда на автомобілі з літньою гумою в зимовий час - невиправданий ризик (за статистикою, після випадання першого снігу кількість ДТП на дорогах зростає в шість разів внаслідок того, що більшість автовласників просто не встигли змінити шини).

2. Мийка автомобіля в зимовий час повинна проводитися на спеціально призначених для цього станціях. Самостійне миття автомобіля, по-перше, може призвести до примерзання замків і ручок автомобіля, внаслідок чого ускладниться доступ в автомобіль; по-друге, можливе примерзання дверних ущільнювачів, це загрожує тим, що їх можна повністю вирвати з кузова при відкриванні дверей; по-третє, при митті автомобіля на морозі може руйнуватися лакофарбове покриття автомобіля, приводячи до утворення не помітних неозброєним оком мікротріщин, які в майбутньому цілком здатні розвинутися до серйозних дефектів і сприяти корозії кузова. Думка про те, що автомобіль в зимовий час не потрібно мити зовсім, - помилкова. Бруд і сніг, скупчуються на кузові автомобіля, особливо в поєднанні з реагентами, що використовуються на дорогах для відтавання льоду, значно сприяють виникненню корозії кузова. Рекомендується періодично не тільки ретельно мити автомобіль, але і покривати лакофарбовий шар воском, а дверні замки змащувати спеціальним силіконовим мастилом.

3. Окремої уваги заслуговує запуск двигуна автомобіля взимку. При негативній температурі навколишнього середовища запуску двигуна в першу чергу заважає сильно загусле моторне масло в картері, підшипниках і на внутрішніх стінках двигуна. На подолання опору, що чиниться деталям двигуна загуслим маслом, йде велика частина потужності стартера. Крім того, саме в цей момент витрачається значна частина загального ресурсу двигуна, адже відбувається тертя деталей абсолютно без змащення. Крім загустіння масла запуску двигуна заважає зниження потужності, що розвивається стартером, внаслідок того, що замерзла акумуляторна батарея не здатна подати достатній струм. Наступна причина - недостатня випаровуваність палива і, як наслідок, неможливість створення якісної паливоповітряної суміші. У дизельних двигунах ситуація ускладнюється ще й тим, що парафін, що міститься в дизельному паливі, осідає на стінках паливопроводів, що призводить до утруднення подачі палива в двигун.

Сучасні автомобільні двигуни обладнані всім необхідним для того, щоб забезпечити впевнений запуск двигуна при температурі навколишнього середовища від мінус п'ятнадцяти градусів. Дизельні двигуни навіть мають спеціальну систему передпускового підігріву двигуна. Однак навіть після того, як двигун запустився, не рекомендується відразу ж починати рух. Необхідно дати двигуну достатньо прогрітися, це значно подовжить ресурс не тільки самого двигуна, але і трансмісії, оскільки після прогріву всі деталі будуть змазуватися відповідним чином, а опір обертанню внаслідок загустіння мастила буде відсутній.

При температурі нижче мінус двадцяти градусів необхідно приймати додаткові заходи для того, щоб забезпечити запуск двигуна. У ці дні необхідно постаратися не вихолоджувати мотор більше 4-5 годин, а акумуляторну батарею знімати з автомобіля і забирати з собою в приміщення - завдяки цьому при запуску двигуна вона буде працювати повністю. У разі якщо акумулятор все ж залишався на автомобілі, перед запуском двигуна, щоб оберегти пластини акумулятора від пошкодження при великому струмі, необхідно прогріти електроліт включенням фар головного освітлення на 10~15 секунд. Включення акумуляторної батареї з холодним електролітом відразу на повну потужність значно скорочує термін її служби.

Серед деяких спортсменів існує думка, що запуск двигуна можна полегшити, розбавивши загустівше масло в картері двигуна бензином. Така практика шкідлива тим, що в один прекрасний момент двигун може просто заклинити, а витрати на його капітальний ремонт навряд чи перекриють можливі витрати, пов'язані з запуском двигуна на густому мастилі. Якщо автомобіль експлуатується в такій кліматичній зоні, де сильні морози передбачувані і прогнозовані, рекомендується завчасно замінити моторне мастило на зимове, що володіє низькою в'язкістю. Рекомендації по вибору в'язкості масла наводяться у відповідному розділі цього посібника.

4. Для того щоб відкрити замерзший замок автомобіля, рекомендується використовувати спеціально призначені аерозолі або гліцерин. Крім того, може допомогти розігрітий звичайною запальничкою ключ. Щоб не обпектися і не пошкодити ключ, необхідно дотримуватися певної обережності.

5. У зимовий час не рекомендується ставити автомобіль на гальмо - після тривалої стоянки гальмівні колодки можуть примерзнути і автомобіль просто не зможе рушити з місця. Рекомендується ставити автомобіль або на передачу заднього ходу, або на першу передачу.

6. Слід пам'ятати, що при водінні автомобіля в зимовий час необхідно витримувати велику дистанцію. Не допускається ніяких пробуксовок і різких гальмувань - всі рухи повинні бути плавними і вивіреними. Слід бути особливо уважним при русі за вантажівками або автобусами - внаслідок більшої маси у них більш високий коефіцієнт зчеплення коліс з дорогою, порівняно з легковими автомобілями, а значить поведінка автотранспортних засобів на одному і тому ж дорожньому покритті може значно відрізнятися.

7. Рекомендується мати в автомобілі додаткове обладнання, що використовується при важких погодних умовах: колісні ланцюги протиковзання, буксирні троси, ліхтарик, пакет з піском, лопату, накидні кабелі для пуску двигуна від зовнішнього джерела живлення, скребок для очищення стекол, робочі рукавички, підстилку на землю і т. п.

Зберігання шин

З дисками З дисками
Без дисків Без дисків

Зміст

.