РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Визначення несправностей двигуна за станом свічок запалювання

Корисну для водія інформацію про роботу бензинового двигуна і його окремих агрегатів несуть свічки запалювання. По їх зовнішньому вигляду можна своєчасно визначити порушення в роботі двигуна, що дозволить усунути несправність на ранньому етапі, підвищити паливну економічність і потужністні показники двигуна.

Важливий момент: огляд свічок запалювання необхідно проводити після тривалої роботи двигуна, краще всього після тривалої поїздки по автомагістралі. Дуже часто деякі автолюбителі викручують свічки для визначення причини нестійкої роботи двигуна безпосередньо після холодного пуску при негативній температурі навколишнього повітря, і, виявивши чорний нагар, роблять неправильний висновок, Хоча насправді причиною виникнення такого нагару є примусове збагачення суміші під час роботи двигуна в режимі холодного старту, а причина нестабільної роботи - поганий стан високовольтних проводів.

Тому, як вже було сказано вище, при виявленні відхилень від норми в роботі двигуна необхідно проїхати на початку чистих свічках як мінімум 250-300 км, і тільки після цього проводити діагностику.

свіча запалювання, вивернута з нормально працюючого двигуна

На фото №1 зображена свічка запалювання, вивернута з нормально працюючого двигуна. Спідниця центрального електроду має світлокоричневий колір, нагар і відкладення мінімальні, повна відсутність слідів масла. Такий двигун забезпечує оптимальні показники витрати палива і моторного масла.

вивернута з двигуна з підвищеною витратою палива

Свічка, зображена на фото №2, вивернута з двигуна з підвищеною витратою палива. Центральний електрод такої свічки покритий оксамитово-чорним нагаром. Причинами цього можуть бути багата повітряно-паливна суміш (неправильне регулювання карбюратора або несправність системи електронного уприскування), засмічення повітряного фільтра.

свічка з двигуна, топливовоздушная суміш якого на відміну від попереднього випадку занадто збіднена

На фото №3 зображена свічка з двигуна, паливоповітряна суміш якого на відміну від попереднього випадку занадто збіднена. Колір електрода такої свічки запалювання від світлосірого до білого. При роботі на бідній суміші ефективна потужність двигуна падає. При використанні такої суміші вона довго не запалюється, а процес згоряння відбувається з порушеннями, що супроводжуються нерівномірним роботою двигуна.

Спідниця електрода свічки, показаного на фото №4, має характерний відтінок кольору червоної цегли

Спідниця електрода свічки, показаного на фото №4, має характерний відтінок кольору червоної цегли. Таке забарвлення викликане роботою двигуна на паливі з надмірною кількістю присадок, які мають у своєму складі солі металів. Тривале використання такого палива призводить до утворення на поверхні ізолятора струмопровідного нальоту. Утворення іскри відбуватиметься не між електродами свічки, а в місці найменшого зазору між зовнішнім електродом і ізолятором. Це приведе до пропусків запалювання і нестабільної роботи двигуна.

Свічка, показана на фото №5, має яскраво виражені сліди масла, особливо на різьбової частини

Свічка, показана на фото №5, має яскраво виражені сліди масла, особливо на різьбовій частини. Двигун з такими свічками запалювання після тривалої стоянки схильний деякий час «троїти», в цей час з вихлопної труби виходить характерний біло-синій дим, Потім, у міру прогріву, робота двигуна стабілізується. Причиною несправності є незадовільний стан масловідбивних ковпачків, що призводить до перевитрати олії. Процес заміни масловідбивних ковпачків описаний в главі «Механічна частина двигуна».

Свіча запалювання, показана на фото №6, вивернута з непрацюючого циліндра

Свічка запалювання, показана на фото №6, вивернута з непрацюючого циліндра. Центральний електрод такої свічки, а також його спідниця покриті щільним шаром масла, змішаного з краплями незгорілого палива і дрібними частинками від руйнувань, що сталися в цьому циліндрі. Причина такої несправності - руйнування одного з клапанів або поломка перегородок між поршневими кільцями з попаданням металевих частинок між клапаном і його сідлом. Симптоми такої несправності: двигун «троїть» не перестаючи, помітна значна втрата потужності, багаторазово зростає витрата палива. При появі таких симптомів затягувати з пошуком несправності не можна. Необхідно оглянути свічки запалювання як можна швидше. Для усунення неполадок в описаному випадку необхідний капітальний ремонт двигуна.

фото №7 свічка запалювання з повністю зруйнованим центральним електродом і його керамічної спідницею

На фото №7 свічка запалювання з повністю зруйнованим центральним електродом і його керамічною спідницею. Причиною такої несправності могли стати тривала робота двигуна з детонацією, застосування палива з низьким октановим числом, дуже раннє запалення або просто бракована свічка. Симптоми роботи двигуна при цьому схожі з попереднім випадком. Власнику автомобіля пощастить, якщо частки центрального електрода зуміють проскочити в вихлопну систему, не застрягши під випускним клапаном, в іншому випадку не уникнути ремонту головки блоку циліндрів.

Свіча запалювання, зображена на фото №8, має електрод, покритий зольными відкладеннями

Свічка запалювання, зображена на фото №8, має електрод, покритий зольними відкладеннями. При цьому колір відкладень не грає вирішальної ролі. Причина такого наросту - згорання масла внаслідок зносу або залипання маслозйомних поршневих кілець. На двигуні спостерігається підвищена витрата масла, з вихлопної труби валить синій дим. Процедура заміни поршневих кілець описується у розділі «Механічна частина двигуна».

Стан свічок запалювання рекомендується також перевіряти під час проведення планового технічного обслуговування автомобіля. При цьому необхідно вимірювати величину зазору між електродами свічки і видаляти нагар металевою щіткою. Видалення нагару піскоструминною машиною може призвести до виникнення мікротріщин, які в подальшому переростуть в більш серйозні дефекти, що, в кінцевому підсумку, призведе до випадку, описаному на фото №7. Крім того, рекомендується міняти місцями свічки запалювання, оскільки температурні режими роботи різних циліндрів двигуна можуть бути не однакові (на приклад, середні циліндри двигунів з центральним уприскуванням палива працюють при більш високих температурах, ніж крайні).

Зміст

.