1. Від'єднати негативну клему від акумулятора.
2. Зняти кришку ланцюга приводу газорозподільного механізму.
Примітка:
У разі нестачі робочого простору опустити трохи домкрат.
• Перевернути шків колінчастого валу та встановити так, щоб мітка на шківі збіглася з міткою «0» на пластині кришки ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче.
• Перевірити та переконатися, що мітки на зірці випускного валу та корпусі фазообертача впускного валу встановлені так, як показано на малюнку нижче. Якщо так і є, значить, поршень першого циліндра встановлений в положення ВМТ. Якщо інсталяційні мітки розташувалися інакше, необхідно провернути колінчастий вал рівно на один оберт.
Примітка:
Зірочка випускного розподільного валу може бути встановлена в три положення з спрямованими вгору настановними мітками. Корпус фазообертача впускного валу має три марковані положення. Вибірки на алюмінієвому корпусі встановлені вгору, в процесі регулювання, жовта секція приводного ланцюга може не збігатися з міткою на зірочці. У процесі зняття необхідно переконатися, що дві мітки зірочок спрямовані вгору, а ще дві лежать один навпроти одного на лінії роз'єму передньої кришки ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче.
• Використовуючи спеціальний пристрій (GL301-020), відвернути болт кріплення і зняти шків колінчастого валу в зборі, як показано на малюнку нижче.
• Відвернути гайки кріплення та зняти натягувач ланцюга приводу газорозподільного валу, як показано на малюнку нижче.
• Викрутити болти (М8) кріплення передньої кришки ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче.
• Викрутити болти (Мб) та відвернути гайки кріплення (Мб) передньої кришки ланцюга приводу газорозподільного механізму, як показано на малюнку нижче.
• Встановити фомку або відповідний інструмент у вибірку та від'єднати передню кришку ланцюга приводу ГРМ від головки та блоку циліндрів, як показано на малюнку нижче.
• Зняти передню кришку ланцюга приводу газорозподільного механізму в зборі, як показано на малюнку нижче.
3. Зняти ланцюг приводу ГРМ.
• Повернути колінчастий вал, щоб встановити поршень першого циліндра в положення ВМТ на такті стиснення. Зняти передню кришку ланцюга приводу газорозподільного механізму (див. відповідний розділ у цьому розділі).
• Викрутити болт кріплення направляючого натягувача ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче.
• Зняти напрямну планку натягувача, як показано на малюнку нижче.
Примітка:
При знятті бути гранично обережним, щоб унеможливити падіння напрямної планки. В іншому випадку можливе пошкодження планки.
• Зняти втулку з хвостовика колінчастого валу, як показано на малюнку нижче.
• Викрутити нижні болти кріплення заспокійника ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче.
• Викрутити верхній болт кріплення заспокійника ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче.
• Зняти заспокійник ланцюга приводу газорозподільного механізму, як показано на малюнку нижче.
• Зняти ланцюг приводу ГРМ у зборі, разом із зірочкою колінчастого валу, як показано на малюнку нижче.
4. Викрутити болти кріплення масляного насоса до блоку циліндрів, як показано на малюнку нижче.
5. Акуратно від'єднати від блоку циліндрів і зняти масляний насос у зборі, як показано на малюнку нижче.
6. Зняти з блоку циліндрів прокладку масляного насоса, як показано нижче.
1. Перед встановленням, промити та очистити масляний піддон та фільтри.
2. Очистити поверхню масляного насоса на блоці циліндрів, як показано на малюнку нижче.
3. Встановити на блок циліндрів нову прокладку масляного насоса, як показано нижче.
Примітка:
Завжди після розбирання необхідно замінювати прокладку масляного насоса.
4. Встановити та затягнути болти кріплення масляного насоса з моментом затягування 9 Н-м, як показано на малюнку нижче.
5. Встановити ланцюг приводу газорозподільного механізму.
• Визначити розташування ланок ланцюга приводу газорозподільного механізму, які пофарбовані у жовтий колір.
• Встановити на хвостовик колінчастого валу приводну зірочку разом із одягненим ланцюгом ГРМ. При цьому жовта ланка ланцюга повинна збігатися з настановною міткою на зірочці колінчастого валу, як показано на малюнку нижче.
Примітка:
Між двома пофарбованими у жовтий колір ланками ланцюга, які встановлюються на зірочки впускного та випускного розподільчих валів, розташовані шість ланок ланцюга.
• Поєднати другу пофарбовану ланку ланцюга приводу ГРМ із настановною міткою на зірочці впускного розподільчого валу, як показано на малюнку нижче.
• Поєднати жовту ланку приводного ланцюга з установочною міткою на зірочці приводу випускного розподільчого валу, як показано на малюнку нижче.
• Встановити заспокійник ланцюга приводу газорозподільного механізму, як показано на малюнку нижче.
• Встановити та затягнути болти кріплення заспокійника ланцюга приводу газорозподільного механізму, як показано на малюнку нижче. Момент затягування болтів кріплення: 10 Н м.
• Встановити напрямну планку натягувача ланцюга приводу газорозподільного механізму, як показано на малюнку нижче.
• Встановити та затягнути болт кріплення направляючої планки натягувача ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче. Момент затягування болта кріплення: 19 Н-м.
• Зафіксувати зірочку колінчастого валу.
• Встановити кришку ланцюга приводу газорозподільного механізму (див. відповідний розділ у цьому розділі).
6. Встановити кришку ланцюга приводу ГРМ.
• Видалити залишки старого герметика з привалки передньої кришки ланцюга приводу ГРМ.
• Нанести рівномірний валик герметика на привалювальні поверхні кришки та блоку циліндрів. Встановити передню кришку ланцюга приводу газорозподільного механізму, як показано нижче.
Примітка:
Перед установкою передньої кришки ланцюга приводу ГРМ, необхідно перевірити розташування міток на зірочках приводу розподільних валів. Якщо мітки встановлені з порушеннями, необхідно повторно встановити ланцюг приводу ГРМ.
• Встановити болти та гайки кріплення (Мб) в отвори кришки ланцюга приводу ГРМ. На даному етапі болти та гайки не затягувати, а наживити.
• Встановити отвори кришки ланцюга приводу ГРМ болти кріплення (М8). Потім затягнути всі болти та гайки кріплення з необхідним моментом затягування у послідовності, вказаній на малюнку нижче. Моменти затягування: 12 Н-м (болти та гайки кріплення М6), 18 Н-м (болти кріплення М8).
• Встановити натягувач ланцюга приводу ГРМ (див. відповідний розділ у цьому розділі).
• Встановити на колінчастий вал шків приводу навісного обладнання, як показано на малюнку нижче.
• Використовуючи спеціальний пристрій (GL301-020), встановити і затягнути болт кріплення шківа колінчастого валу з моментом затягування 138 Н-м, як показано на малюнку нижче.
• Встановити насос системи гідропідсилювача рульового керування, як показано на малюнку нижче.
• Встановити опори силового агрегату (див. відповідний розділ у цьому розділі).
• Встановити водяний насос системи охолодження двигуна (див. відповідний розділ у розділі Система охолодження).
• Встановити генератор у зборі (див. відповідний розділ у розділі Електроустаткування двигуна).
• Встановити натягувач ременя приводу навісного обладнання.
• Встановити ремінь приводу навісного обладнання (див. відповідний розділ у цьому розділі).
• Встановіть кришку головки блоку циліндрів.
• Встановити котушки запалювання (див. розділ у розділі Електроустаткування двигуна).
• Встановити верхню декоративну кришку двигуна у збиранні.
• Заправити систему охолодження двигуна охолоджувальною рідиною.
• Підключити негативну клему до акумулятора.
1. Перевірка редукційного клапана масляного насоса.
A. Викрутити упорний болт клапана, витягти пружину та плунжер редукційного клапана.
B. Перевірити поверхню плунжера на наявність пошкодження та/або надмірного зношування. Перевірити дзеркало циліндра поршня на наявність пошкоджень. Переконатися у відсутності явного зазору між плунжером та циліндром редукційного клапана.
C. Нанести на робочу поверхню плунжера редукційного клапана тонкий шар свіжої моторної олії. Встановити плунжер у корпус масляного насоса, встановити притискну пружину, після чого встановити та затягнути упорний болт редукційного клапана.
2. Викрутити болти кріплення задньої кришки масляного насоса, як показано на малюнку нижче.
3. Зняти задню кришку масляного насоса в зборі, як показано нижче.
4. Промити та очистити елементи масляного насоса у зборі.
1. Перевірити всі елементи масляного насоса на наявність пошкоджень та надмірного зношування.
2. Нанести на всі елементи масляного насоса свіжу моторну олію.
Примітка:
А. Нанести мастильний матеріал на шестірні масляного насоса, щоб при першому пуску після складання масляний насос був забезпечений мастилом.
В. При установці, поєднати настановні мітки на зубцях внутрішнього та зовнішнього зубчастого колеса масляного насоса, як показано на малюнку нижче.
3. Встановіть задню кришку масляного насоса в зборі. Встановити та затягнути болти кріплення задньої кришки, як показано на малюнку нижче.
Насос масляний EC7 EC7RV FC SL (1136000115) | 1252 грн. | |
Насос масляний,Оригінал (1136000115) | 1071 грн. |
Ланцюг ГРМ NEW EC7 2015- (1016050699) | 1261 грн. |
Зірочка колінвалу, Оригінал (1016050696) | 494 грн. | |
Зірочка колінчатого валу EC7 (1016050696) | 508 грн. |