1. Впускний розподільний вал 2. Випускний розподільний вал 3. Фазовращатель впускного розподільного валу 4. Зірочка приводу випускного розподільного валу 5. Болт кріплення зірочки приводу випускного розподільного валу 6. Болт кріплення фазообертача в зборі із зірочкою впуску газорозподільного механізму 8. Заспокійник/напрямний ланцюга приводу газорозподільного механізму 9. Болти кріплення заспокійник ланцюга приводу ГРМ 10. Болт кріплення напрямної натягувача ланцюга приводу газорозподільного механізму 11. Ланцюг приводу газорозподільного механізму
1. Від'єднати негативну клему від акумулятора.
2. Зняти верхню декоративну кришку двигуна.
3. Зняти котушки запалювання (див. розділ у розділі Електрообладнання двигуна).
4. Зняти кришку головки блоку циліндрів (див. розділ у розділі).
5. Повернути колінчастий вал за годинниковою стрілкою, щоб встановити поршень першого циліндра в положення ВМТ на такті стиснення.
Примітка:
Положення поршня першого циліндра у ВМТ відповідає встановлення мітки на шківі колінчастого валу навпроти мітки «О» на передній кришці ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче.
6. Використовуючи марку або фарбу, нанести на ланки ланцюга приводу ГРМ настановні мітки, як показано на малюнку нижче. Потім встановити спеціальний пристрій (GL301-022), щоб зафіксувати ланцюг приводу ГРМ і спеціальний пристрій (GL301-018), для блокування розподільного валу, як показано на малюнку нижче.
7. Відвернути елементи кріплення та зняти натягувач ланцюга приводу ГРМ у зборі, як показано на малюнку нижче.
Примітка:
При виконанні цієї операції виключити провертання колінчастого валу, щоб унеможливити перескакування ланцюга через зубці зірочок.
1. Підняти пальцем упор храповика, потім утиснути всередину корпусу натягувача шток, до фіксації пальця гачком, як показано на малюнку нижче.
2. Встановити натягувач ланцюга приводу ГРМ на двигун, як показано нижче. Встановити та затягнути гайки кріплення натягувача з моментом затягування 29 Н-м.
3. Перевернути шків колінчастого валу проти годинникової стрілки, щоб розблокувати стопорний механізм натягувача ланцюга приводу ГРМ.
Примітка:
Провертати колінчастий вал необхідно плавно і гранично обережно, щоб унеможливити перескакування ланцюга із зубів зірочок приводу розподільних валів.
4. Перевірити та переконатися в тому, що натягувач розблокувався і направляюча натягувача щільно прилягає до ланцюга.
Примітка:
Якщо натягувач не розблокувався, необхідно, використовуючи викрутку, перемістити натягувач у зворотному напрямку, щоб вивести з зачеплення палець та гачок блокування, як показано на малюнку нижче.
5. Встановіть кришку головки блоку циліндрів.
6. Встановити котушки запалювання (див. розділ у розділі Електрообладнання двигуна).
7. Встановити верхню кринь у двигуна в зборі.
8. Підключити негативну клему до акумулятора.
1. Від'єднати негативну клему від акумулятора.
2. Злити із системи охолодження двигуна охолодну рідину.
3. Зняти верхню декоративну кришку двигуна (див. відповідний розділ у цьому розділі).
4. Зняти котушки запалювання (див. розділ у розділі Електрообладнання двигуна).
5. Викрутити болти та гайки кріплення, після чого зняти кришку головки блоку циліндрів (див. відповідний розділ у цьому розділі).
6. Зняти ремінь приводу навісного обладнання у зборі (див. відповідний розділ у цьому розділі).
7. Зняти натягувач ременя приводу навісного обладнання (див. відповідний розділ у цьому розділі).
8. Зняти генератор у зборі (див. відповідний розділ у Розділі Електрообладнання двигуна).
9. Зняти водяний насос у зборі (див. відповідний розділ у Розділі Система охолодження).
10. Зняти опори силового агрегату (див. відповідний розділ у цьому розділі).
11. Викрутити болти кріплення насоса системи гідропідсилювача рульового управління, як показано на малюнку нижче.
Примітка:
У разі нестачі робочого простору опустити трохи домкрат.
< /p>
12. Провернути шків колінчастого валу і встановити так, щоб мітка на шківі збіглася з міткою «О» на пластині кришки ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче.
13. Перевірити та переконатися в тому, що настановні мітки на зірочці випускного валу та корпусі фазообертача впускного валу встановлені так, як показано на малюнку нижче. Якщо так і є, значить, поршень першого циліндра встановлено положення ВМТ. Якщо інсталяційні позначки розташувалися інакше, необхідно провернути колінчастий вал рівно на один оберт.
Примітка:
Зірочка випускного розподільного валу може бути встановлена в три положення з спрямованими вгору настановними мітками. Корпус фазообертача впускного валу має три марковані положення. Вибірки на алюмінієвому корпусі встановлені вгору, у процесі регулювання, жовта секція приводного ланцюга може не збігатися з установкою на зірочці. У процесі зняття необхідно переконатися, що дві мітки зірочок спрямовані вгору, а ще дві лежать один навпроти одного на лінії роз'єму передньої кришки ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче.
14.Використовуючи спеціальний пристрій (GL301-020), відвернути болт кріплення і зняти шків колінчастого валу в зборі, як показано на малюнку нижче.
15. Відвернути гайки кріплення та зняти натягувач ланцюга приводу газорозподільного валу, як показано на малюнку нижче.
16. Викрутити болти (М8) кріплення передньої кришки ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче.
17. Викрутити болти (Мб) та відвернути гайки кріплення (Мб) передньої кришки ланцюга приводу газорозподільного механізму, як показано на малюнку нижче.
18. Встановити фомку або відповідний інструмент у вибірку та від'єднати передню кришку ланцюга приводу ГРМ від головки та блоку циліндрів, як показано на малюнку нижче.
19. Зняти передню кришку ланцюга приводу газорозподільного механізму у зборі, як показано на малюнку нижче.
1. Видалити залишки старого герметика з привалки передньої кришки ланцюга приводу ГРМ.
2. Нанести рівномірний валик герметика на привалювальні поверхні кришки та блоку циліндрів. Встановити передню кришку ланцюга приводу газорозподільного механізму, як показано на малюнку нижче.
Примітка:
Перед встановленням передньої кришки ланцюга приводу ГРМ, необхідно перевірити розташування установочних міток на зірочках приводу розподільних валів. Якщо мітки встановлені з порушеннями, необхідно повторно встановити ланцюг приводу ГРМ.
3. Встановити болти та гайки кріплення (Мб) у отвори кришки ланцюга приводу ГРМ. На даному етапі болти та гайки не затягувати, а наживити.
4. Встановити отвори кришки ланцюга приводу ГРМ болти кріплення (М8). Потім затягнути всі болти та гайки кріплення з необхідним моментом затягування в послідовності, вказаній нижче. Моменти затягування: 12 Н м (болти та гайки кріплення Мб), 18 Н-м (болти кріплення М8).
5. Встановити натягувач ланцюга приводу ГРМ (див. відповідний розділ у цьому розділі).
6. Встановити на колінчастий вал шків приводу навісного обладнання, як показано на малюнку нижче.
7. Використовуючи спеціальний пристрій (GL301-020), встановити і затягнути болт кріплення шківа колінчастого вала з моментом затягування 138 Н м, як показано на малюнку нижче.
8. Встановити насос системи гідропідсилювача рульового управління, як показано на малюнку нижче.
9. Встановити опори силового агрегату (див. відповідний розділ у цьому розділі).
10. Встановити водяний насос системи охолодження двигуна (див. розділ у розділі Система охолодження).
11. Встановити генератор у зборі (див. відповідний розділ у розділі Електроустаткування двигуна).
12. Встановити натягувач ременя навісного обладнання.
13. Встановити ремінь приводу навісного обладнання (див. відповідний розділ у розділі).
14. Встановіть кришку головки блоку циліндрів.
15. Встановити котушки запалювання (див. розділ у розділі Електрообладнання двигуна).
16. Встановити верхню декоративну кришку двигуна у збиранні.
17. Заправити систему охолодження двигуна охолоджувальною рідиною.
18. Підключити негативну клему до акумулятора.
1. Провернути колінчастий вал, щоб встановити поршень першого циліндра в положення ВМТ на такті стиснення. Зняти передню кришку ланцюга приводу газорозподільного механізму (див. відповідний розділ у цьому розділі).
2. Викрутити болт кріплення напрямного натягувача ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку i іже.
3. Зняти напрямну планку натягувача, як показано на малюнку нижче.
Примітка:
При знятті бути гранично обережним, щоб унеможливити падіння напрямної планки. Інакше можливе пошкодження планки.
4. Зняти втулку з хвостовика колінчастого валу, як показано на малюнку нижче.
5. Викрутити нижні болти кріплення заспокійника ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче.
6. Викрутити верхній болт закріплювача ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче.
7. Зняти заспокійник ланцюга приводу газорозподільного механізму, як показано на малюнку нижче.
8. Зняти ланцюг приводу ГРМ у зборі, разом із зірочкою колінчастого валу, як показано на малюнку нижче.
1. Визначити розташування ланок ланцюга приводу газорозподільного механізму, які пофарбовані у жовтий колір.
2. Встановити на хвостовик колінчастого валу приводну зірочку разом із одягненим ланцюгом ГРМ. При цьому жовта ланка ланцюга повинна збігатися з настановою на зірочці колінчастого валу, як показано на малюнку нижче.
Примітка:
Між двома пофарбованими в жовтий колір ланками ланцюга, які встановлюються на зірочки впускного та випускного розподільних валів, розташовані шість ланок ланцюга.
3. Поєднати другу фарбовану ланку ланцюга приводу ГРМ із установчою міткою на зірочці впускного розподільчого валу, як показано на малюнку нижче.
4. Поєднати жовту ланку приводного ланцюга з установковою міткою на зірочці приводу випускного розподільчого валу, як показано на малюнку нижче.
5. Встановити заспокійник ланцюга приводу газорозподільного механізму, як показано на малюнку нижче.
6. Встановити та затягнути болти кріплення заспокійника ланцюга приводу газорозподільного механізму, як показано на малюнку нижче. Момент затягування болтів кріплення: 10 Н м.
7. Встановити напрямну планку натягувача ланцюга приводу газорозподільного механізму, як показано на малюнку нижче.
8. Встановити та затягнути болт кріплення напрямної планки натягувача ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче. Момент затягування болта кріплення: 19 Н-м.
9. Зафіксувати зірочку колінчастого валу.
10. Встановити кришку ланцюга приводу газорозподільного механізму (див. відповідний розділ у цьому розділі).
1. Зняти передню кришку ланцюга приводу ГРМ (див. відповідний розділ у цьому розділі).
2. Зняти ланцюг приводу газорозподільного механізму.
3. Перевірити робочу поверхню заспокійника ланцюга приводу ГРМ на наявність пошкоджень, відколів або надмірного зношування.
4. Якщо на робочій поверхні заспокійника утворилася в результаті зношування вибірка глибиною більше 1 мм, необхідно замінити заспокійник.
5. Перевірити робочу поверхню направляючого натягувача ланцюга приводу ГРМ на наявність пошкоджень, відколів або надмірного зношування.
6. Якщо на робочій поверхні напрямної натягувача ланцюга приводу ГРМ утворилася в результаті зношування вибірка глибиною більше 1 мм, необхідно замінити напрямну.
7. Перевірити на наявність зносу ланцюг приводу ГРМ та приводні зірочки.
8. Перевірити зуби зірочки випускного розподільного валу та зірочки фазообертача впускного розподільного валу на наявність надмірного зносу, пошкоджень та сколів.
9. Перевірити зуби зірочки колінчастого валу на наявність надмірного зносу, пошкоджень та сколів.
10. Перевірити технічний стан натягувача ланцюга приводу ГРМ та його прокладки. Якщо виявлено пошкодження або дефекти, необхідно замінити натягувач ланцюга разом з прокладкою.
Перевірити технічний стан масляних розпилювачів ланцюга приводу ГРМ, як показано на малюнку нижче. При необхідності зняти масляний насос. Перевірити і, якщо потрібно, прочистити масляні канали.