Система подушок безпеки забезпечує захист водія та пасажира на додаток до дії ременів безпеки з метою зниження небезпеки та тяжкості травм, забезпечуючи спрацювання та наповнення подушок безпеки водія та пасажира, бічних подушок безпеки, а також приводячи в дію переднатягувачі ременів безпеки за певних видів лобового або бічного ударів.
Система включає: модуль подушки безпеки водія, розташований у маточині рульового колеса і що складається зі складеної оболонки подушки і газогенератора; модуль подушки безпеки пасажира, що знаходиться в панелі приладів з боку пасажира і складається зі складеної оболонки подушки і газогенератора; модулі бічних подушок безпеки, розташовані на сидіннях і складається із складеної оболонки подушки та газогенератора; модуль управління системою SRS (SDM), встановлений у центральній консолі та здійснює управління системою; датчики фронтального та бокового удару; пружинний сполучний елемент (контактне кільце), розміщений у рульовій колонці; проводку та роз'єми системи. Функція визначення сили удару забезпечується модулем керування системою SRS за допомогою датчиків, які при зіткненні вимірюють величину удару автомобіля та видають відповідний сигнал на мікропроцесор через підсилювальну та фільтруючу схеми. Спрацювання подушки безпеки відбувається при лобовому або близькому до лобового бічного удару помірної та великої сили.
До виконання робіт на системі подушок безпеки допускається лише спеціально підготовлений персонал. Тому провадження таких робіт має передувати уважне вивчення цього Посібника. При виконанні робіт на системі подушок безпеки слід діяти з дотриманням суворих запобіжних заходів, що виключити травматизм обслуговуючого персоналу (при випадковому спрацюванні подушки) або водія (внаслідок виведення подушки з ладу).
Модуль подушки безпеки водія, подушки безпеки пасажира, включає в себе власне подушку безпеки та газогенератор. Газогенератор виконаний у вигляді піропатрону із запальником. При лобовому або бічному ударі достатньої сили, що викликає замикання контактів датчика, в коло запалення подається струм, внаслідок чого відбувається запалення піропатрону і наповнення подушки газом.
Увага
1. При знятті модуля подушки безпеки, а також при поводженні з новим модулем подушки розміщувати модуль зовнішнім облицюванням вгору. Не зберігати облицювання рульового колеса, поміщеними одне над одним. (Зберігання облицювань металевою частиною вгору може призвести до нещасного випадку при випадковому спрацьовуванні подушки).
2. Використовувати лише оригінальні запчастини. Не використовувати деталі системи SRS з інших автомобілів.
3. Заборонено перевіряти опір на висновках запальника (це може спричинити спрацювання подушки, що вкрай небезпечно).
4. Зберігати модуль подушки безпеки при температурі не вище 65°С в умовах нормальної вологості та відсутності електричних перешкод.
5. Перед виконанням електрозварювальних робіт необхідно роз'єднати роз'єм проводів подушки безпеки, розташований під кермовою колонкою поруч із роз'ємом блоку підрульових перемикачів.
6. При падінні датчиків зіткнення, модулів подушок безпеки або контактного кільця з висоти понад 91 см необхідно замінити деталі на нові.
7. Після вимкнення живлення необхідно почекати 1 хвилину. Тільки потім можна розпочинати виконання робіт із системою SRS.
1. Приступати до робіт на подушці безпеки дозволяється не менше ніж через 3 хвилини після встановлення ключа запалювання у положення OFF (вимкнено) та від'єднання дроту від мінусового виведення («-») акумуляторної батареї, крім випадків перевірки електропроводки.
Примітка:
Інформація, що міститься в пам'яті, не стирається при вимкненні запалення і при від'єднанні проводів від акумуляторної батареї.
2. При заміні частин встановлених на виробництві використовуйте тільки оригінальні та якісні частини. Заборонено використовувати деталі подушок безпеки, взяті з іншого автомобіля. Деталі замінюйте лише новими.
3. Ретельно перевірити всі елементи SRS перед встановленням. У разі падіння будь-якого з елементів системи подушок безпеки або при появі тріщин, вм'ятин та інших дефектів на корпусі модуля, кронштейні або роз'ємі проводів замініть їх новими.
4. Перед зняттям будь-яких частин системи пасивної безпеки завжди від'єднуйте роз'єм SRS.
5. Не намагайтеся розбирати модулі подушок безпеки, оскільки вони не мають елементів, пристосованих до технічного обслуговування. Подушка безпеки, що одного разу спрацювала, не може бути відремонтована і повторно використана.
При зберіганні подушок безпеки дотримуйтесь таких вимог:
Примітка:
Деякі системи безпеки мають пружні фіксатори.
Під час спрацьовування передньої(їх) подушки(ек) безпеки після зіткнення, замінити наступні компоненти:
Якщо спрацював переднатягувач ременів безпеки після зіткнення, замініть наступні компоненти:
При спрацюванні бічної та подушки у вигляді фіранки, замініть наступні компоненти.
Після на повністю відремонтованому транспортному засобі, переконатися у працездатності системи подушок безпеки. Увімкнути запалювання індикатор безпеки повинен увімкнутися на шість секунд і вимкнутись.