РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Обслуговування рульового керування

Перевірка технічного стану ременя приводу насоса гідропідсилювача рульового управління

1. Попередньо перевірити натяг ременя приводу насоса гідропідсилювача рульового керування.

2. Перевірити приводний ремінь на наявність надмірного зносу, пошкодження корду тощо.

3. У разі виявлення будь-яких пошкоджень або зносу, необхідно замінювати ремінь приводу насоса гідропідсилювача рульового керування.

Примітка:
Незначне зношування і тріщини на ребре приводного ременя допустимі. При виявленні тріщин від ребра або відсутності частини клинів, як показано нижче, ремінь необхідно замінити новим.

При виявленні будь-яких пошкоджень або зносу, необхідно замінювати ремінь приводу насоса гідропідсилювача рульового керування

Перевірка рівня робочої рідини підсилювача рульового керування

1. Встановіть автомобіль на рівній горизонтальній поверхні.

2. Вимкнути двигун. Перевірити рівень робочої рідини гідропідсилювача рульового керування у розширювальному бачку насоса. При необхідності долити рідини. При прогрітій до нормальної робочої температури (75-80'С) робочої рідини, її рівень повинен перебувати між мітками “НОТ МАХ” та “НОТ MIN”. При кімнатній температурі (20°С - 25°С) рівень робочої рідини повинен знаходитися між мітками "COLD МАХ" і "COLD MIN", як показано на малюнку нижче.

Примітка:
Використовувати робочу рідину для системи гідропідсилювача рульового управління, що рекомендується заводом-виробником.

Перевірити рівень робочої рідини гідропідсилювача рульового управління в розширювальному бачку насоса

3. Прогріти рідину підсилювача рульового керування до нормальної робочої температури, для цього необхідно запустити двигун і дати йому попрацювати на холостих обертах.

4. Повертати кермо з правого крайнього в ліве крайнє положення, щоб підняти температуру робочої рідини гідропідсилювача кермового управління до 75-80 °С.

5. Перевірити робочу рідину гідропідсилювача рульового управління на наявність у ній бульбашок повітря. У разі потреби необхідно виконати операції з видалення повітря із системи.

Перевірити робочу рідину гідропідсилювача рульового управління на наявність у ній бульбашок повітря

6. При двигуні, що працює на холостих оборотах, перевірити рівень робочої рідини гідропідсилювача рульового управління в розширювальному бачку насоса.

7. Заглушити двигун.

8. Зачекати кілька хвилин і повторити перевірку рівня робочої рідини у розширювальному бачку. Рівень рідини має піднятися на 5 мм.

9. Якщо рівень рідини не піднявся, необхідно виконати операції з видалення повітря із системи гідропідсилювача кермового керування.

10. Повторити перевірку рівня робочої рідини у розширювальному бачку.

Повторити перевірку рівня робочої рідини в розширювальному бачку

Перевірка робочого тиску системи гідропідсилювача рульового управління

1. Від'єднайте нагнітальний патрубок від насоса системи гідропідсилювача рульового керування.

2. Встановити спеціальне обладнання для визначення тиску в магістралях гідропідсилювача кермового керування, як показано на малюнку нижче.

Примітка:
На початку операції з перевірки тиску клапан пристосування повинен бути відкритий.

3. Виконати операції з видалення повітря із системи гідропідсилювача рульового керування.

4. Прогріти робочу рідину гідропідсилювача кермового керування до нормальної робочої температури. Запустити двигун і дати йому попрацювати на неодружених оборотах.

5. Повернути кермо з правого крайнього положення в ліве, кілька разів, до підвищення робочої температури рідини гідропідсилювача. Робоча температура рідини гідропідсилювача кермового керування: 75-80 'З

Повернути кермо з правого крайнього положення в ліве

6. При двигуні, що працює на холостих оборотах, закрити клапан спеціального пристосування і відзначити отриманий на манометрі тиск у магістралі системи гідропідсилювача рульового управління. Мінімальний тиск має становити: 6400 кПа. Якщо тиск набагато нижчий від зазначеного мінімуму, значить насос системи гідропідсилювача рульового управління пошкоджений, і його необхідно замінити.

Увага
Закривати клапан спеціального обладнання для вимірювання робочого тиску у магістралях підсилювача кермового керування допускається не довше, ніж на 5 секунд. В іншому випадку можливе перегрівання робочої рідини гідропідсилювача з подальшим пошкодженням насоса системи.

закрити клапан спеціального пристосування та відзначити отриманий на манометрі тиск у магістралі системи гідропідсилювача рульового керування

7. При двигуні, що працює на холостих оборотах, відкрити клапан спеціального пристосування.

8. Встановити частоту обертання двигуна в межах діапазону від 1000 до 3000 об/хв. Виміряти тиск у магістралях системи гідропідсилювача кермового керування. Стандартна величина тиску має становити 490 кПа.

Примітка:
При виконанні описаної вище операції необхідно, щоб рульове колесо було нерухоме і встановлено в напрямку прямолінійного руху.
Якщо реальний тиск перевищує гранично допустиму норму, значить, пошкоджений контрольний клапан насоса системи гідропідсилювача рульового управління. В даному випадку необхідно виконати ремонт чи заміну насоса системи гідропідсилювача у зборі.
Якщо при цьому виникають витоки в патрубках гідропідсилювача рульового керування, необхідно розібрати та прочистити патрубки та шланги системи.

Виміряти тиск у магістралях системи гідропідсилювача рульового керування

9. При двигуні, що працює на холостих оборотах, повністю відкрити клапан спеціального пристосування, повернути рульове колесо вправо до упору, потім вліво до упору і назад в положення прямолінійного руху. Виміряти у своїй тиск. Мінімально допустимий тиск повинен становити: 6400 кПа.

Примітка:
Якщо робочий тиск надто низький, необхідно замінити насос системи гідропідсилювача кермового керування. При виявленні витоків через патрубки або шланги їх необхідно замінити новими.

Примітка:
Рульове колесо у крайньому положенні допускається утримувати не більше 5 секунд, інакше можливе пошкодження насоса системи гідропідсилювача рульового керування.

10.Зняти набір спеціальних пристроїв для вимірювання тиску робочої рідини.

11. Підключити до насоса системи гідропідсилювача рульового управління нагнітальний патрубок системи гідропідсилювача рульового управління.

12. Виконати операції з видалення повітря із системи гідропідсилювача рульового керування.

Зусилля на рульовому колесі

1. Встановити автомобіль на рівній горизонтальній поверхні. Встановити передні колеса у положення прямолінійного руху.

2. Від'єднати від акумулятора негативну клему.

Примітка:
Від'єднати акумулятор і почекати щонайменше 60 секунд перед початком будь-яких робіт, щоб запобігти мимовільному спрацюванню подушок безпеки та/або переднатягувачів ременів безпеки.

3. Зняти передню подушку водія безпеки.

4. Підключити до акумуляторної батареї негативну клему.

5. Використовувати динамометричний ключ для вимірювання зусилля на кермі.

6. Запустити двигун і встановити оберти холостого ходу.

7. Використовуючи динамометричний ключ, повернути кермо спочатку вправо на 90 градусів, а потім вліво на 90 градусів, відзначити при цьому момент опору обертанню. Стандартна величина моменту опору обертанню кермового колеса: 5.5 Н-м.

Примітка:
Перед початком виконання операції з перевірки моменту опору обертанню рульового колеса необхідно перевірити тиск у шинах керованих коліс.

8. Від'єднати негативну клему від акумулятора.

9. Перетягнути гайку кріплення рульового колеса з моментом затягування 45 Н-м.

10. Встановити модуль фронтальної подушки безпеки водія.

11. Підключити негативну клему акумулятора.

Під'єднати негативну клему акумуляторної батареї

Перевірка технічного стану шарового шарніра наконечника рульової тяги

1. Зняти наконечник кермової тяги у зборі.

2. Надійно зафіксувати наконечник кермової тяги у лещатах.

3. Накрутити на палець шарового шарніра гайку кріплення.

4. Перемістити палець кульового шарніра вперед/назад щонайменше 5 разів.

5. Використовуючи динамометричний ключ, виміряти момент опору обертанню пальця шарового шарніра наконечника рульової тяги. Для вимірювання динамометричний ключ необхідно обертати з частотою 2 - 4 об/сек. Стандартна величина моменту опору обертанню: 1.5 – 3.0 Н-м. Якщо момент опору обертанню не відповідає стандартній величині, необхідно замінити наконечник кермової тяги у зборі.

Примітка:
Перевірку необхідно виконувати на наконечниках з обох боків автомобіля.

виміряти момент опору обертанню пальця шарового шарніра наконечника рульової тяги

Перевірка люфта рульового колеса

1. Встановіть автомобіль на рівну горизонтальну поверхню.

Примітка:
Люфт кермового колеса не регулюється. Тому при перевищенні стандартного значення люфта рульового колеса необхідно перевірити технічний стан універсальних шарнірів валу рульової колонки, якщо вони в порядку, необхідно замінити рульовий механізм у зборі.

2. Повернути кермо до початку повороту колеса, виміряти відстань, на яке кермо переміщається без початку повороту коліс. Стандартна величина люфта кермового колеса: 30 мм. Якщо величина люфта рульового колеса перевищує стандартне значення, необхідно замінити вал рульової колонки у зборі.

Повернути рульове колесо до початку повороту колеса, виміряти відстань

Верхній та нижній вали рульової колонки

Перевірка технічного стану універсальних шарнірів

1. Зафіксувати один кінець універсального шарніра в лещатах, а другий кінець провернути по і проти годинникової стрілки.

2. Якщо при переміщеннях буде відчуття биття, рульову колонку необхідно замінити у зборі.

Зафіксувати один кінець універсального шарніра в лещатах

Зміст

.