Електронна система запалювання виробляє та контролює струми високої сили для іскроутворення на свічках запалювання. Іскра свічки запалювання спалахує стислу паливоповітряну суміш у точно встановлений час, забезпечуючи оптимальну продуктивність, паливну економічність та контроль вмісту шкідливих викидів у вихлопних газах. Блок управління двигуном збирає інформацію від датчиків положення колінчастого валу та положення впускного та випускного розподільчих валів для визначення послідовності, тривалості та моменту початку запалювання для кожного циліндра. Блок управління двигуном передає сигнал, що повторюється, на ланцюг управління котушкою запалювання відповідного циліндра для займання паливоповітряної суміші.
Свічки запалювання з'єднані з котушками запалення за допомогою проводящего черевика, що має кручену нитку для передачі струму від котушки запалювання до свічки запалювання. Електроди свічок запалювання мають платинове покриття для зниження зносу та підвищення ефективності.
1. Котушка запалювання та високовольтні дроти. 2. Датчик детонації. 3. Датчик положення розподільчого валу. 4. Датчик положення колінчастого валу. 5. Свічка запалювання.
1. Болти кріплення замку запалювання. 2. Замок запалювання у зборі. 3. Монтажний кронштейн замку запалювання. 4. Корпус замку запалювання. 5. Циліндр замку запалювання. 6. Обмотка EAS.
1. Від'єднати негативну клему від акумулятора (див. відповідний розділ у цьому розділі).
2. Від'єднати роз'єм джгута електропроводки від датчика положення розподільчого валу, як показано на малюнку нижче.
3. Викрутити болт кріплення датчика положення розподільчого валу, як показано на малюнку нижче.
4. Вийняти датчик положення розподільного валу, потягнувши його у напрямку стрілки, як показано на малюнку нижче.
1. Перевірити та переконатися, що ущільнювачі датчика у нормальному стані.
2. Встановити датчик положення розподільного валу в головку блоку циліндрів, встановити та затягнути болт кріплення з моментом затягування 9 Н-м, як показано на малюнку нижче.
3. Підключити до датчика положення розподільного валу роз'єм джгута електропроводки, як показано на малюнку нижче.
4. Підключити негативну клему до акумулятора.
1. Від'єднати негативну клему від акумулятора.
2. Зняти корпус повітряного фільтра у зборі, як показано на малюнку нижче.
3. Від'єднати роз'єм джгута електропроводки від датчика положення колінчастого валу, як показано на малюнку нижче.
4. Викрутити болт кріплення датчика положення колінчастого валу, як показано на малюнку нижче. Вийняти датчик положення колінчастого валу.
Примітка:
Щоб уникнути попадання в двигун через монтажний отвір датчика положення колінчастого валу сторонніх частинок, цей отвір необхідно заглушити відповідною пробкою.
1. Встановити датчик положення колінчастого валу двигуна. Встановити та затягнути болт кріплення датчика положення колінчастого валу, як показано на малюнку нижче. Момент затягування болта кріплення: 9 Н-м.
2. Підключити до датчика положення колінчастого валу роз'єм джгута електропроводки.
3. Встановіть корпус повітряного фільтра. Встановити та затягнути болти кріплення корпусу з моментом затягування 9 Н-м.
4. Підключити негативну клему до акумулятора.
1. Від'єднати негативну клему від акумулятора.
2. Зняти кришку капота (див. відповідний розділ у розділі Кузов).
3. Від'єднати роз'єми джгутів електропроводки котушки запалювання другого та третього циліндрів, як показано на малюнку нижче.
4. Від'єднати роз'єми джгутів електропроводки котушки запалювання першого та четвертого циліндрів, як показано на малюнку нижче.
5. Від'єднайте високовольтний провід свічки запалювання третього циліндра, як показано на малюнку нижче.
6. Від'єднати високовольтний провід свічки запалювання першого циліндра, як показано на малюнку нижче.
7. Викрутити болти кріплення котушки запалювання другого та третього циліндрів, як показано на малюнку нижче.
8. Витягти котушку запалювання другого та третього циліндрів, як показано на малюнку нижче.
9. Викрутити болти кріплення котушки запалювання першого та четвертого циліндрів, як показано на малюнку нижче,
10. Витягти котушку запалювання першого та четвертого циліндрів, як показано на малюнку нижче.
1. Встановити на головку блоку циліндрів котушку запалювання першого та четвертого циліндрів, потім встановити та затягнути болти кріплення з моментом затягування 9 Н-м, як показано на малюнку нижче.
2. Встановити котушку запалювання другого та третього циліндрів, потім встановити та затягнути болти кріплення та затягнути їх з моментом затягування 9 Н-м, як показано на малюнку нижче.
3. Підключити високовольтний провід першого циліндра, як показано на малюнку нижче.
Примітка:
Переконайтеся, що високовольтний провід підключений належним чином.
4. Підключити високовольтний провід третього циліндра, як показано на малюнку нижче.
Примітка:
Переконайтеся, що високовольтний провід підключений належним чином.
5. Підключити роз'єми джгутів електропроводки до котушки запалювання першого і четвертого циліндрів, як показано на малюнку нижче.
6. Підключити роз'єми джгутів електропроводки до котушки запалювання другого та третього циліндрів, як показано на малюнку нижче.
1. Від'єднати негативну клему від акумулятора.
2. Зняти кришку капота у зборі (див. відповідний розділ у розділі Кузов).
3. Зняти котушки запалювання (див. розділ у цьому розділі).
4. Від'єднати високовольтну проводку, показану на малюнку нижче.
5. Використовуючи спеціальний ключ, викрутити свічки запалювання, як показано на малюнку нижче.
6. Вийняти свічки запалювання з головки блоку циліндрів, як показано на малюнку нижче.
1. Очистити свічки запалювання і, при необхідності, відрегулювати зазор між електродами. Стандартне значення зазору запалювання свічки: 1.0-1.1 мм.
2. Використовуючи спеціальний ключ, встановити в головку блоку циліндрів і затягнути свічки запалювання, як показано нижче. Момент затягування свічки запалювання: 25 Н-м.
3. Підключити високовольтний провід та дроти свічок запалювання.
4. Встановити кришку капота в зборі (див. розділ у розділі Кузов).
5. Підключити негативну клему до акумулятора.
1. Від'єднати негативну клему від акумулятора.
2. Зняти стартер у зборі (див. відповідний розділ у цьому розділі).
3. Від'єднати роз'єм джгута електропроводки віддатчика детонації, як показано на малюнку нижче.
4. Викрутити болт кріплення та зняти датчик детонації.
1. Встановити датчик детонації двигуна. Встановити та затягнути болт кріплення датчика детонації з моментом затягування 18 Н-м.
2. Підключити до датчика детонації роз'єм джгута електропроводки, як показано на малюнку нижче.
3. Встановити стартер у зборі (див. відповідний розділ у цьому розділі).
4. Підключити негативну клему до акумулятора.
1. Датчик детонації. 2. Котушка запалювання. 3. Датчик положення колінчастого валу. 4. Датчик положення розподільчого валу.
1. Від'єднати негативну клему від акумулятора.
2. Від'єднати роз'єм джгута електропроводки від датчика положення розподільчого валу, як показано на малюнку нижче.
3. Викрутити болт кріплення та зняти датчик положення розподільного валу в зборі, як показано на малюнку нижче.
1. Перевірити технічний стан кільця ущільнювача датчика положення розподільного валу, показане на малюнку нижче.
2. Встановити датчик положення розподільного валу в голову блоку циліндрів, як показано на малюнку нижче.
3. Встановити та затягнути болт кріплення датчика положення розподільчого валу, як показано на малюнку нижче. Момент затягування болта кріплення: 10 Н м.
4. Підключити до датчика положення розподільного валу роз'єм джгута електропроводки, як показано на малюнку нижче.
5. Підключити до акумуляторної батареї негативну клему.
1. Від'єднати негативну клему від акумулятора.
2. Від'єднайте від котушки запалювання високовольтний провід, як показано на малюнку нижче.
3. Від'єднати від котушки запалювання роз'єм джгута електропроводки, як показано на малюнку нижче.
4. Викрутити болти кріплення та зняти котушку запалювання у зборі з головки блоку циліндрів, як показано на малюнку нижче.
1. Встановити котушку запалювання на головку блоку циліндрів, як показано нижче. Встановити та затягнути болти кріплення котушки запалення з моментом затягування 10 Н-м.
2. Підключити до котушки запалювання роз'єм джгута електропроводки, як показано на малюнку нижче.
3. Підключити до котушки запалювання високовольтні дроти відповідно до порядку роботи, як показано на малюнку нижче.
4. Підключити високовольтний провід до котушки запалювання.
5. Підключити до акумуляторної батареї негативну клему.
1. Від'єднати від акумулятора негативну клему.
2. Від'єднати від котушки запалювання високовольтні дроти, як показано на малюнку нижче.
3. Потягнути вгору, від'єднати та зняти високовольтні дроти від свічок запалювання, як показано на малюнку нижче.
1. Встановити та під'єднати високовольтні дроти до свічок запалювання, натиснувши на кожен із роз'ємів, як показано на малюнку нижче.
2. Підключити до котушки запалення високовольтний провід, що підводить, як показано на малюнку нижче.
3. Підключити до котушки запалювання високовольтні дроти свічок запалювання відповідно до порядку роботи, як показано на малюнку нижче.
4. Зафіксувати затискачами високовольтні дроти свічок запалювання, щоб уникнути їх пошкоджень, як показано на малюнку нижче.
5. Підключити до акумуляторної батареї негативну клему.