РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Система заряджання. Акумуляторна батарея

Загальний вигляд генератора


1. Ремінь приводу навісного устаткування. 2. Передня кришка генератора у зборі. 3. Вентилятор системи охолодження двигуна. 4. Ротор. 5. Задня кришка генератора у зборі. 6. Заднє покриття генератора. 7. Вихідний роз'єм генератора. 8. Регулятор напруги. 9. Діодний міст (випрямляч). 10. Статор.

Генератор у зборі

Зняття та встановлення

Зняття

1. Від'єднати від акумулятора негативну клему.

2. Від'єднати від генератор роз'єм джгута електропроводки, як показано на малюнку нижче.

3. Відвернути гайку кріплення проводки підзарядки до генератора, як показано на малюнку нижче.

4. Зняти ремінь приводу навісного обладнання (див. відповідний розділ у Розділі Двигун).

5. Викрутити нижній болт кріплення генератора у зборі, як показано на малюнку нижче.

6. Викрутити верхній болт кріплення генератора у зборі.

7. Зняти генератор у зборі з монтажного кронштейна, як показано нижче.

Установка

1. Встановити генератор на монтажний кронштейн, після нього встановити та затягнути верхній болт кріплення генератора, як показано нижче. Момент затягування верхнього болта кріплення: 25 Н-м.

2. Встановити та затягнути нижній болт кріплення генератора у зборі, як показано на малюнку нижче. Момент затягування нижнього болта кріплення: 54 Н-м.

3. Встановити ремінь приводу навісного обладнання.

4. Підключити до генератора джгут електропроводки підзарядки, встановити та затягнути гайку кріплення джгута з моментом затягування 10 Н-м, як показано на малюнку нижче.

5. Підключити до генератора роз'єм джгута електропроводки, як показано на малюнку нижче.

6. Підключити негативну клему до акумулятора.

Перевірка технічного стану системи підзарядки

Увага
Перевірити, щоб дроти акумулятора були приєднані до клем. Ніколи не від'єднувати дроти від акумулятора при працюючому двигуні.

Увага
Залежно від року випуску, можливі різні дані показань.

Вимірювання напруги акумулятора

1. Якщо не минуло 20 хвилин після зупинки двигуна, увімкнути запалювання та ввімкнути електричні прилади (фари головного освітлення, двигун вентилятора, задні протитуманні фари тощо) на 60 секунд, щоб зняти поверхневий заряд.

2. Вимкнути запалення та вимкнути електричні прилади.

3. Виміряти напругу акумуляторної батареї між негативною та позитивною клемами акумуляторної батареї.

Стандартна напруга: 12.5 - 12.9 при 20'С.

Якщо напруга менша за стандартну, зарядіть акумулятор.

Перевірка клем акумуляторної батареї та запобіжників

1. Перевірити, щоб клеми були нормально прикріплені або не окислені.

2. Перевірити електропровідність запобіжників.

Перевірка ременя приводу допоміжного обладнання

Візуально перевірити ремінь на наявність надмірного зносу, пошкоджень тощо

При виявленні будь-яких дефектів замінити ремінь приводу допоміжного обладнання.

Примітка:
Тріщини з боку ребер ременя є допустимими. Якщо ремінь має шматки з боку ребер, його необхідно замінити.

Перевірка ланцюга сигнальної лампи розрядки

1. Прогріти двигун і потім заглушити його.

2. Вимкнути всі додаткові прилади.

3. Увімкнути запалювання. Перевірити, чи сигнальна лампа розрядки світиться.

4. Запустити двигун. Перевірити, чи сигнальна лампа розрядки не світиться.

Перевірка падіння напруги на вихідному роз'ємі генератора.

1. Вимкнути запалення.

2. Від'єднати вихідний провід від клеми "В" генератора. Під'єднати позитивний провід амперметра до клеми «В» генератора та негативний провід амперметра до вихідного роз'єму. Підключити позитивний провід вольтметра до клеми «В» генератора та негативний провід вольтметра до позитивного виведення акумуляторної батареї.

Тест

1. Запустити двигун.

2. Включити фари головного освітлення і двигун вентилятора і встановити частоту обертання двигуна поки амперметр не покаже 20А. Потім подивитися показання вольтметра в е + час.

Результати тесту

1. Вольтметр може відображати стандартне значення. Стандартне значення: 0.2 Макс.

2. Якщо значення вольтметра вище, ніж стандартне (вище 0.2В), можливі погані дроти. У цьому випадку перевірити дроти від клеми "В" генератора до позитивної клеми акумуляторної батареї. Перевірити наявність поганих з'єднань, зміну кольору внаслідок перегріву дротів тощо. Виправити недоліки та провести тест знову.

3. Після завершення тесту встановити двигун на неодружених оборотах. Вимкнути фари головного освітлення, двигун вентилятора та замок запалювання.

Перевірка вихідного струму

Підготовка

1. Перед тестом, перевірити наведені нижче пункти і відрегулювати якщо необхідно.

Перевірити акумуляторну батарею, встановлену на транспортний засіб.

Вихідний струм використовуваної акумуляторної батареї повинен дорівнювати акумуляторній батареї злегка розрядженій. З повністю зарядженою акумуляторною батареєю тест не може бути виконаний правильно внаслідок недостатнього навантаження.

Перевірити натяг ременя приводу генератора.

2. Вимкнути запалення.

3. Від'єднати негативну клему з акумуляторної батареї.

4. Від'єднати вихідний провід генератора з клеми «В» генератора.

5. Під'єднати амперметр постійного струму (0 - 150 А) послідовно між клемою «В» та вихідним проводом, що від'єднав. Підключіть негативний провід амперметра до вихідного кабелю.

Примітка:
Затягнути кожне з'єднання надійно, оскільки протікатиме сильний струм.

6. Підключити вольтметр (0 - 20В) між клемою «В» та масою. Підключити позитивний провід до клеми «В» генератора та негативний провід на масу.

7. Прикріпити тахометр двигуна та приєднати негативний провід акумуляторної батареї.

8. Залишити капот транспортного засобу відкритим.

Тест

1. Перевірити, щоб вольтметр показував також значення, як і напруга акумуляторної батареї. Якщо вольтметр показує 0В, значить, є розрив ланцюга у проводах між клемою «В» генератора та негативною клемою акумуляторної батареї або погане з'єднання з масою.

2. Запустити двигун і увімкнути фари головного освітлення.

3. Включити дальнє світло фар головного освітлення та перемикач вентилятора обігрівача в положення HIGH, збільшити обороти двигуна до 2500 об/хв та подивитися значення максимального вихідного струму, показане амперметром.

Примітка:
Після запуску двигуна струм зарядки швидко впаде. Через це дія, описана вище, повинна бути виконана швидко, щоб правильно прочитати максимальне значення струму.

Результат

1. Значення амперметра повинні бути вищими, ніж граничне значення. Якщо нижче, але вихідний провід генератора справний, необхідно зняти генератор з транспортного засобу і перевірити його. Граничне значення: 70% номінального струму.

Примітка:
Значення номінального вихідного струму показано на табличці, що прикріплена до корпусу генератора.
Значення вихідного струму змінюється з електричним навантаженням та температурою генератора.
Тому номінальний вихідний струм може бути отриманий. Якщо це відбувається, увімкнути фари головного освітлення або використовувати світло іншого транспортного засобу, щоб збільшити електричне навантаження.
Номінальний вихідний струм не може бути отриманий, якщо температура генератора або навколишнього середовища надто висока.
У такому разі знизити температуру перед проведенням тесту.

2. Після завершення перевірки вихідної напруги, знизити оберти двигуна до холостого ходу та вимкнути запалення.

3. Від'єднати негативну клему від акумулятора.

4. Зняти амперметр, вольтметр та тахометр двигуна.

5. Підключити вихідний провід генератора до клеми «В» генератора.

6. Підключити негативний дріт акумулятора.

Тест регулювання напруги

Метою цього тесту є перевірка регулятора напруги.

Підготовка

1. Перед тестом, перевірити наведені нижче пункти і відрегулювати якщо необхідно.

Перевірити акумуляторну батарею, встановлену на транспортний засіб.

Перевірити натяг ременя приводу генератора.

2. Вимкнути запалення.

3. Від'єднати негативну клему від акумулятора.

4. Підключити цифровий вольтметр між клемою «В» генератора та масою корпусу транспортного засобу. Приєднати позитивний провід вольтметра до клеми «В» генератора. Підключити негативний провід до корпусу транспортного засобу або негативної клеми акумуляторної батареї.

5. Від'єднати вихідний провід генератора з клеми «В» генератора.

6. Підключити амперметр постійного струму (від 0 до 150 А) послідовно між клемою «В» та від'єднати вихідний провід. Під'єднати негативний провід амперметра до вихідного кабелю.

7. Прикріпити тахометр двигуна та приєднати негативний провід акумуляторної батареї.

Тест

1. Увімкнути запалювання та перевірити напругу акумуляторної батареї. Якщо вольтметр показує ОВ, це означає, що ланцюг розімкнений між клемою «В» генератора та акумуляторною батареєю та негативною клемою акумуляторної батареї.

2. Запустити двигун. Усі прилади та освітлення мають бути вимкнені.

3. Розігнати двигун до 2500 об/хв та подивитися показання вольтметра, коли вихідна напруга генератора падає до 10 А або менше.

Примітка:
Нижче наведено узагальнені дані за результатами тесту і можуть відрізнятися від моделі до моделі.

1. Якщо значення вольтметра збігаються з перерахованими значеннями колонки регульована напруга в таблиці нижче, то регулятор напруги працює правильно. Якщо значення відрізняються від стандартних значень, регулятор напруги або генератор несправні.

Таблиця регульованих напруг

Температура навколишнього середовища регулятора напруги, °С Регульована напруга, В
-20 14.2 - 15.4
20 14.0-15.0
60 13.7-14.9
80 13.5 - 14.7

2. Після завершення тесту, знизити оберти двигуна та вимкнути запалення.

3. Від'єднати негативний дріт від акумулятора.

4. Зняти вольтметр, амперметр та тахометр двигуна.

5. Підключити вихідний провід генератора до клеми «В» генератора.

6. Підключити негативний провід до акумулятора.

Перевірка технічного стану генератор (якщо розбирався)

Перевірка ротора

1. Перевірити обмотку ротора щодо пошкодження. Перевірте опір між кільцями генератора.

Якщо опір низько, то в роторі є КЗ (коротке замикання). Якщо зв'язку немає, значить обрив обмотки ротора.

Величина опору: приблизно 3.10м.

2. Перевірити обмотку ротора на замикання корпусу. Якщо обмотка ротора замкнута на магнітопровід, слід замінити ротор.

Перевірка статора

1. Виміряти опір між висновками статора обмоток, як показано на малюнку нижче. Якщо виявиться обрив обмоток, слід замінити статор.

2. Виміряти опір між висновками фазних обмоток статора та магнітопроводом, як показано на малюнку нижче. Якщо виявиться замикання фазних обмоток на магнітопровід, слід замінити статор.

Перевірка випрямного блоку

1. Перевірити опір між позитивною пластиною тепловідведення та кожною з точок підключення обмоток статора. Якщо "продзвонювання" здійснюється в обох напрямках, то відповідний діод "пробіт". Замінити випрямляючий блок.

2. Перевірити опір між (-) пластиною тепловідведення та кожною з точок підключення обмоток статора. Якщо "продзвонювання" здійснюється в обох напрямках, то відповідний діод "пробіт". Замінити випрямляючий блок.

3. Перевірити стан трьох діодів. Для цього по черзі вимірювати опір кожного з діодів у прямому та зворотному напрямках. Якщо діод "дзвонить" в обох напрямках або "не продзвонюється" в жодному напрямку, то такий діод є дефектним. У разі дефекту будь-якого з діодів замінити випрямляючий блок.

Перевірка щіток

1. Виміряти виступ щіток, як показано на малюнку нижче. Якщо виступ щітки менше 2 мм, щітку слід замінити

2. Відпаяти з'єднувальний провід. Вийняти старі щітки.

3. Встановити нові щітки в щіткотримач, як показано на малюнку, і припаяти з'єднувальні дроти.

Акумуляторна батарея

Від'єднання

1. Вимкнути всі споживачі електроенергії, після чого встановити ключ у замку запалювання у положення «OFF».

2. Від'єднайте від акумулятора негативну клему, як показано на малюнку нижче.

3. Відвернути стяжну гайку кріплення та від'єднати позитивну клему від акумуляторної батареї, як показано на малюнку нижче.

Підключення

1. Підключити позитивну клему до акумуляторної батареї та затягнути гайку її кріплення з моментом затягування 10.3 Н м, як показано на малюнку нижче.

2. Переконайтеся, що ключ у замку запалювання встановлений у положення «OFF», як показано на малюнку нижче.

3. Підключити до акумуляторної батареї негативну клему, затягнути гайку її кріплення з моментом затягування 10.3 Н-м, як показано нижче.

Зняття та встановлення акумулятора

Зняття

1. Від'єднати від акумуляторної батареї позитивну та негативну клеми.

2. Попередні операції. Зняти верхню кришку решітки радіатора, від'єднавши її від затискачів і фіксаторів, як показано на малюнку нижче.

3. Відвернути болти та гайки кріплення монтажного кронштейна акумуляторної батареї, як показано на малюнку нижче.

4. Вийняти акумулятор з моторного відсіку, як показано на малюнку нижче.

5, Вийняти опорну пластину акумулятора, як показано на малюнку нижче.

Установка

1. Встановити опорну пластину акумуляторної батареї в зборі, як показано нижче.

Примітка:
Опорна пластина акумуляторної батареї фіксується двома напрямними конусами. Під час встановлення опорної пластини переконайтеся, що напрямні збіглися з отворами.

2. Встановити в моторний відсік акумуляторну батарею в зборі, як показано нижче.

3. Встановити монтажний кронштейн акумуляторної батареї, як показано нижче. Затягнути болт та гайку кріплення кронштейна з моментом затягування 13 Н-м.

4. Встановити верхню кришку решітки радіатора в зборі, зафіксувати її розташування затискачами, як показано на малюнку нижче.

5. Підключити до акумуляторної батареї позитивну та негативну клеми.

Перевірка на наявність паразитних струмів

1. Вимкнути всі споживачі в автомобілі, потім вимкнути запалення (замок запалювання в положення OFF).

2. Закрити всі двері крім кришки капота, потім замкнути всі двері.
(1) Від'єднати роз'єм вимикача сигналу відкритого капота.
(2) Закрити двері багажного відділення.
(3) Закрити всі двері.

3. Чекати кілька хвилин перед початком будь-яких робіт, щоб усі електросистеми перейшли в режим сну.

Примітка:
Для точності всіх вимірювань необхідно, щоб усі електросистеми автомобіля перейшли в сплячий режим (для цього потрібно більше години або цілий день).
Для приблизних вимірювань допускається вимірювати через 1 0 -2 0 хвилин.

4. Підключити амперметр між негативною клемою АКБ та проводом «маси», потім повільно та акуратно від'єднати негативний термінал АКБ.

Увага
При від'єднанні проводки негативної клеми від акумуляторної батареї, бути обережним, щоб не від'єднати затискачі амперметра, оскільки це може призвести до перезавантаження всієї системи. Якщо все ж таки АКБ від'єднається і система перезавантажиться, необхідно під'єднати клеми на місце, включити запалення і запустити двигун, після чого виконати всі описані вище операції повторно.

Примітка:
Для запобігання від'єднанню проводів під час тесту та подальшого перезавантаження системи необхідно виконати наступні операції:
1) Під'єднати перехідний провід між негативним висновком АКБ та проводом «маси».
2) Від'єднати провід «маси» від АКБ. 3) Під'єднати амперметр між негативним висновком АКБ та проводом «маси».
4) Після від'єднання перехідного дроту, відзначити показника амперметра.

5. Відзначити показання амперметра.

A. Якщо паразитні струми перевищують гранично допустиме значення, необхідно виконати перевірку всіх кіл, по черзі виймаючи запобіжники з блоку, перевіряючи одночасно силу струму амперметром.

B. Перевірити паразитні струми знову, виявляючи блоки систем з підозрою на витік струму, по черзі від'єднуючи роз'єми блоків. Гранично допустиме значення паразитних струмів автомобіля: 50 мА (після 10-20 хв).

Очищення АКБ

1. Переконайтеся, що запалення вимкнено.

2. Від'єднати клеми від акумуляторної батареї (насамперед негативну «-»).

3. Зняти акумулятор з автомобіля.

Увага
Особлива увага, якщо акумуляторна батарея пошкоджена.
Виключити попадання електроліту на кузов та деталі.
Акумулятор виймати в гумових рукавичках.

4. Оглянути місце кріплення акумулятора на наявність пошкоджень електроліту. При виявленні пошкоджень необхідно промити місце пошкодження теплою водою з розчином соди.

5. Прочистити акумулятор і промити так, як сказано в кроці «4».

6. Оглянути акумулятор на наявність пошкоджень та тріщин. При виявленні дефектів замінити акумуляторну батарею.

7. Прочистити клеми акумулятора.

8. Встановити акумулятор на автомобіль. Підключити проводку та надійно затиснути клеми. Після встановлення клем необхідно нанести мінеральну мастильну речовину.

Увага
Під час заряджання акумулятора не палити і не допускати відкритого вогню, оскільки відбувається виділення водню.

Зміст

.