1. Описані нижче роботи необхідно проводити на холодному або двигуні, що пропрацював не більше 30 хвилин.
2. Виконати візуальну перевірку приводного ременя на наявність надмірного зношування або пошкодження його корду. При виявленні даних пошкоджень замініть ремінь.
3. Перевірити клини ременя приводу навісного обладнання, на наявність пошкоджень та фарбування робочого матеріалу. При необхідності замінити приводний ремінь новим.
4. Якщо після виконання перерахованих вище перевірок дефектів виявлено не було, необхідно перевірити натяг ременя приводу навісного обладнання. Перевернути шків колінчастого валу на два повні оберти за годинниковою стрілкою і переконатися в тому, що ролик натягувача рівномірно навантажує приводний ремінь.
5. Використовуючи спеціальний ультразвуковий прилад, виміряти натяг ременя приводу навісного обладнання та частоту зазначеної точки.
Новий приводний ремінь | Використаний приводний ремінь | |
---|---|---|
Натяг ременя | 400-500 Н | 300-400 Н |
• Замінити ремінь приводу навісного обладнання, якщо його натяг не буде відповідати даним, наведеним у таблиці вище.
• Після встановлення ременя приводу навісного обладнання переконається, що він надійно сів своїми клинами у вибірки на приводних шківах.
• Виключити попадання нафтопродуктів на поверхню ременя приводу навісного обладнання.
• Виключити надмірний перегин або перекручування ременя приводу навісного обладнання.
1. Викрутити гайки кріплення верхньої декоративної кришки двигуна, як показано на малюнку нижче.
2. Потягнути вгору та зняти кришку з двигуна.
1. Встановити декоративну кришку двигуна, як показано на малюнку нижче.
2. Встановити та затягнути гайки кріплення декоративної кришки з моментом затягування 7 Н м.
1. Від'єднати негативну клему від акумулятора.
2. Використовуючи ріжковий ключ, провернути проти годинникової стрілки натягувач приводного ременя, щоб зменшити його натяг і зняти зі шківів.
Примітка:
Під час зняття ременя приводу навісного обладнання необхідно бути дуже обережним, оскільки ключ встановлений на натягувач, який у свою чергу перебуває під тиском пружини.
1. Встановити ремінь на шківи, як показано на малюнку нижче.
2. Використовуючи відповідний ключ, відвести натягувач за годинниковою стрілкою, як показано на малюнку нижче.
3. Встановити ремінь приводу навісного обладнання. Вивільнити натягувач, щоб він навантажив приводний ремінь.
Примітка:
Перед тим, як вивільнити натягувач, переконатися, що ремінь встановлений належним чином своїми клинами у вибірки на шківах.
1. Від'єднати негативну клему від акумулятора.
2. Зняти декоративну кришку двигуна.
3. Зняти ремінь приводу навісного обладнання (див. відповідний розділ у цьому розділі).
4. Відвернути гайку кріплення натягувача ременя приводу навісного обладнання, як показано на малюнку нижче.
5. Викрутити болт кріплення кронштейна ролика натягувача ременя приводу навісного обладнання, як показано на малюнку нижче.
1. Встановити кронштейн ролика натягувача ременя навісного обладнання. Потім встановити болт кріплення кронштейна, як показано на малюнку нижче. Момент затягування болта кріплення під час встановлення: 69 Н-м.
2. Встановити гайку кріплення натягувача у зборі, як показано на малюнку нижче. Момент затягування гайки кріплення: 29 Н-м.
3. Встановити ремінь приводу навісного обладнання (див. відповідний розділ у розділі).
4. Встановіть декоративну кришку двигуна.
5. Підключити негативну клему до акумулятора.
1. Зняти верхню декоративну кришку двигуна.
2. Зняти котушки запалювання (див. розділ у розділі Електрообладнання двигуна).
3. Викрутити болти кріплення та зняти кришку головки блоку циліндрів (див. відповідний розділ у цьому розділі).
4. Зняти передню кришку ланцюга приводу газорозподільного механізму (див. відповідний розділ у розділі). Повернути колінчастий вал і встановити так, щоб поршень першого циліндра встановився в положення ВМТ на такті стиснення.
5. Використовуючи набір плоских щупів, виміряти зазори в клапанах, які вказані на малюнку нижче. Записати отримані дані.
6. Перевірити колінчастий вал рівно на один оберт (360 градусів), в даному положенні поршень четвертого циліндра встановиться у ВМТ на такті стиснення. Використовуючи набір плоских щупів, виміряти зазори в клапанах, які вказані на малюнку нижче. Записати отримані дані.
7. Використовуючи спеціальний гідравлічний домкрат підперти та вивісити силовий агрегат у зборі. Зняти ланцюг приводу ГРМ (див. відповідний розділ у цьому розділі).
8. Зняти розподільні вали (див. відповідний розділ у цьому розділі).
9. Витягти штовхачі клапанів із тих місць, де зазор не відповідав стандартному значенню. Виміряти товщину штовхача, використовуючи мікрометр, як показано на малюнку нижче. При необхідності підібрати штовхач необхідної товщини, використовуючи наведені нижче формули:
Для впускних клапанів: А = В+ С – 0.23 мм
Для випускних клапанів: А = В+ С – 0.32 мм
Де, А - товщина нового, необхідного штовхача;
В - товщина старого штовхача;
С - вимірюваний клапанний зазор.
10. Підбирати штовхач за розміром необхідно якомога ближче до розрахункових даних.
11. Підібрати штовхачі із наведеної в розділі Технічні дані таблиці.
12. Встановити штовхачі. Потім встановити в головку блоку циліндрів впускний та випускний розподільні вали.
13. Встановити ланцюг приводу газорозподільного механізму (див. у розділі розділу).
14. Встановити передню кришку ланцюга приводу ГРМ.
15.Встановити котушки запалювання (див. відповідний розділ у розділі Електроустаткування двигуна).
16. Встановити верхню декоративну кришку двигуна у збиранні.