РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Частина 6. Ремонт пошкодження кузова

Ремонт кузова включає витягування, відновлення форми, зміцнення, часткову
заміну та відновлення деталі. Під час проведення зварювальних робіт необхідно
використовувати газ CO2.
1. Відновлення форми:
(1) Витягування.
Деформація кузова переважно є результатом ДТП. Ви можете витягнути
елементи кузова в їх початкове положення. Витягаючи деталі, необхідно
зусилля прикладати в зворотному напрямку силі при зіткненні. У більшості
випадків витягування не вимагає нагрівання деталей. При необхідності, внутрішнє
напруга допускається знімати частковим нагріванням. Для витягування деталей
кузова необхідно використовувати спеціальне обладнання - стапель. Геометричні
розміри й допуск повинні відповідати стандартним значенням. Ремонт кузова
необхідно почати з витягування пошкоджених деталей. Деформація кузова можна
усунути прикладанням сили в зворотному напрямку. Напрям сили
витягування повинно бути строго зворотним напрямом сили пошкодження. Точка
кріплення кузова під час ремонту повинна знаходитися ззаду від точки прикладання
зусилля витягування деталі. Постійно контролюйте процес витягування кузова.
(2) Посилення.
При пошкодженні, розірвання або появі тріщин на деталях, необхідно провести
зміцнення, особливо в тих місцях, де пошкодження зустрічаються найбільш часто.
Уникайте неправильного зміцнення або неправильних зварювальних робіт, це може
вплинути на напруги в кузові. Основні методи посилення - зміцнення
кронштейнами і латками.

2. Типи ушкоджень кузова і їх відновлення:
(1) Розрив або тріщина металу.
Під час руху кузов автомобіля постійно вібрує. Це призводить до змінним
навантажень. При прискоренні автомобіля, гальмуванні або в поворотах, а також при
рух по прямій на автомобіль діють різні сили, що і призводить до того,
що кузов «грає».
(2) Корозія.
Корозія кузова і зовнішніх панелей в основному викликається брудом та іншими
агресивними речовинами, накопиченої на поверхні металу. Тільки в деяких
випадках корозія викликається електрохімічними процесами.


3. Вм'ятини.
Вм'ятина – це структурний пошкодження, викликане зіткненням або впливом
зовнішньої сили на панелі кузова. Вм'ятина - відносно невелике ушкодження, не
шкідливу структуру металу. Дане пошкодження відноситься до розряду
незначних.


4. Розрив зварювального шва.
Розрив шва на зовнішній панелі говорить про те, що зварювальні роботи були
виконані не якісно.

5. Ремонт тріщин.
Ремонт тріщин необхідно проводити зварювання з використанням газу CO2. Перед
зварюванням необхідно вирівняти поверхні зварюваних деталей, потім зварити
точками зовнішні поверхні деталей. Якщо довжина тріщини менше 50 мм, тріщину
необхідно проварити від початку до кінця. Якщо довжина тріщини більше, що зварюються
деталі необхідно зварити точками через певні інтервали. Даний метод
дозволяє уникнути перегрівання металу та його деформації з-за перегріву.
Якщо тріщина знаходиться на найбільш завантаженому ділянці деталі, то зварювання
необхідно провести в два етапи, а саме, провести зварювання на зовнішній стороні деталі,
і потім провести зварювання цієї тріщини із зворотного боку по всій довжині.

6. Ремонт незначних пошкоджень зовнішніх панелей.
Якщо зовнішня панель частково пошкоджена корозією або має пошкодження, які
не можуть бути відремонтовані, то ці ділянки можна замінити новими.
Спосіб заміни пошкодженої частини деталі:
(1) Визначте вырезаемую область деталі;
(2) Зробіть макет з папера;
(3) Виріжте з нового листа металу замінний шматок згідно з паперовим
макетом;
(4) Накладіть вирізаний шматок металу на пошкоджену деталь;
(5) За допомогою гострого предмета обведіть вирізаний шматок металу по контуру і
виріжте пошкоджену ділянку деталі по нанесеній лінії;
(6) За допомогою колодки і молотка вирівняйте зварювані поверхні так, щоб
зазор між деталями не перевищував 1 мм, обробіть краю деталей напилком або
наждаком для зняття задирок;
(7) Встановіть підготовлений шматок металу на місце, утримуючи його плоскогубцями,
приварите точками через 50 мм для фіксації;
(8) Проведіть зварювання деталей ділянками. Спочатку приварите центральну частину, потім
праворуч і ліворуч по колу, не допускайте деформацію металу;
(9) За допомогою колодки і молотка простукаєте шов зварювання для зняття виник
напруги. За допомогою напилка або наждаку підготуйте поверхню до
фарбування.

7. Ремонт розриву зварного шва.
Розрив зварного шва панелі говорить про погану якість виконаних зварювальних робіт.
Перед проведенням ремонту, необхідно видалити стару зварювальний дріт на
зварювальному шві. Для зварювання розірваного шва можна використовувати точки поруч із
точками попередньої зварювання. Нові точки повинні знаходитися в 10-15 мм від старих
точок зварювання. Перед зварюванням деталей їх поверхню необхідно вирівняти і очистити
від мастила і іржі.
На краях виробу, що зварюється розриву можна застосувати безперервну зварювання, після
вирівнювання країв пластин. Довжина безперервного шва повинна складати 30 мм, після
цього можна перейти до точкового методу зварювання.

Зміст

.