1. Зняття:
(1) Зніміть ремінь ГРМ;
(2) Зніміть распредвал і шестерню розподільного валу (Рис.53):
(a) Утримуючи ключем распредвал, ослабте болт кріплення шестерні;
(b) Зніміть болт і шестерню розподільного валу.
(3) Зніміть распредвал (Рис.54). Оскільки осьовий зазор розподільного валу дуже маленький, знімаючи распредвал, необхідно утримувати його в горизонтальному положенні. Щоб уникнути пошкоджень ліжок распредвала, дотримуйтеся наведених нижче рекомендацій:
(а) Поверніть распредвал так, щоб отримати доступ до отвору в шестерні, встановленої на розподільному валу.
Рис. 53 | Рис. 54 |
(b) Зніміть 2 болта кріплення 1-й кришки підшипника;
(c) Встановіть сервісний болт на шестерню привода розподільного вала;
(d) Рівномірно ослабте 8 болтів кріплення кришок підшипників в порядку, зазначеному на Рис. 55;
(e) Зніміть 4 кришки підшипників і распредвал (Рис.56).
Рис. 55 | Рис. 56 |
(4) Зніміть шестерню другого распредвала:
(b) Затисніть шестигранну частина распредвала в лещатах;
(c) Поверніть коліщатко за годинниковою стрілкою;
(d) Зніміть стопорне кільце (Рис.57);
(e) Зніміть шайбу, шестерню і пружину шестерні (Рис.58);
Рис. 57 | Рис. 57 |
2. Установка:
(1) Встановіть випускний распредвал, поверніть його проти годинникової стрілки так, щоб установчий штифт знаходився на перетині з вертикальною лінією (Рис. 59);
(2) Встановіть новий сальник. Перед установкою нанесіть мастильний матеріал на новий сальник (Рис.60).
Рис. 59 | Рис. 60 |
(3) Встановіть протилежну шестерню распредвала:
(a) Затисніть шестигранну частина распредвала в лещатах;
(b) Встановіть пружину, шестерню распредвала і шайбу (Рис.61);
Рис. 61
(c) Встановіть стопорне кільце;
(d) Поверніть коліщатко впускного розподільного вала за допомогою затискача. Вирівняйте отвір ведучої шестерні розподілвалу.
(4) Установка впускного распредвала:
(c) Установчий штифт випускного розподільного вала повинен бути трохи вище ніж головка циліндра;
(d) Нанесіть мастило на контактуючі поверхні розподільного вала;
(e) Встановіть шестерню на випускний вал, вирівняйте мітки на кожній шестерні (Рис.62);
(f) Перевірити збіг міток шестерень розподільних валів (Рис.63).
Рис. 62
(5) Відрегулювати зазори клапанів;
(6) Встановіть шестерню привода розподільного вала. Затягніть болт кріплення шестерні (Рис.64). Момент затягування 59 Нм;
Рис. 63 | Рис. 64 |
Рис. 65 | Рис. 66 |
(7) Установка ременя ГРМ:
(a) Виставте мітки на ремені і на шестірні;
(b) Встановіть ремінь ГРМ. Перевірте натяг ременя (Рис.65);
(8) Перевірте фази ГРМ:
(a) Послабити болт ролика;
(b) Поверніть колінвал на 2 обороту;
(c) Перевірити збіг настановних міток всіх шестерень як показано на Рис. 66. Якщо мітки не збігаються, то необхідно перевірити установку ременя.
(9) Встановіть кришку ременя ГРМ. Момент затягування болтів 9 Нм;
(10) Установіть генератор;
(11) Установіть правий кронштейн опори двигуна (Рис.67);
Рис. 67
(12) Встановіть кришку головки блоку циліндрів:
(a) Виберіть 2 патрубки вентиляції на кришку головки блоку циліндрів;
(b) Підключіть дроти генератора;
(c) Встановіть затискач проводів;
(d) Приєднайте роз'єм компресора кондиціонера.
(13) Встановіть шків водяного насоса;
(14) Встановіть ремінь насоса підсилювача рульового управління;
(15) Встановіть ремінь компресора кондиціонера;
(16) Встановіть ремінь генератора;
(17) Встановіть лівий, правий і задній кронштейни опор двигуна;
(18) Встановіть котушку запалювання і високовольтні дроти;
(19) Встановіть двигун в моторний відсік;
(20) Встановіть приводні вали;
(21) Встановіть повітряний фільтр в зборі з патрубком;
(22) Під'єднайте мастилопроводи й патрубки системи охолодження;
(23) Встановіть колеса;
(24) Перевірте герметичність з'єднань;
(25) Під'єднайте всі дроти і роз'єми.