1. Звернення з холодоагентом:
(1) Під час обслуговування не вдихайте пари холодоагенту або мастильного матеріалу.
Тривалий вплив парів холодоагенту на очі, слизову оболонку носа і горла,
може викликати їх роздратування. Крім того, з точки зору впливу на
навколишнє середовище, рекомендується використовувати обладнання для перезарядки
систем кондиціонування з холодоагентом типу HFC-134a. При раптовому
виникненні несправності, до початку ремонту, помістіть автомобіль в
провітрюваному місці.
(2) При використанні сервісного обладнання для газу HFC-134a, не рекомендується
виконувати перевірку герметичності або пошуку витоку. За наявності витоків, суміш
може запалитися, що може призвести до серйозної травми людини.
(3) Не допускайте контакту пари холодоагенту з відкритим вогнем або з гарячими
предметами. При контакті пари з гарячими предметами може виділятися отруйний
газ. Холодоагент надзвичайно текучий під час транспортування. Під час транспортування
підтримуйте хорошу вентиляцію.
(4) Зріджений холодоагент дуже небезпечний. Влучення рідкого холодоагенту на шкіру може
призвести до обморожування місця контакту. Тому, при проведенні робіт з
скрапленим холодоагентом, оператор повинен завжди носити рукавички і засоби захисту
для очей. При попаданні рідкого холодоагенту в очі або на шкіру, змийте холодоагент
великою кількістю води і негайно зверніться за професійною допомогою в
лікарняний заклад.
2. Зберігання хладагента.
Контейнер для зберігання холодоагенту знаходиться під тиском. При нагріванні контейнера,
може статися вибух, від елементів контейнера і від бризок холодоагенту можна отримати
серйозні травми. Зберігати холодоагент рекомендується при температурі не вище 40°C.
3. Вказівки по обслуговуванню.
(1) Слабке охолодження.
(а) Якщо при пошуку несправності виявлено, що в системі недостатнє
кількість холодоагенту, не рекомендується відразу додавати холодоагент у систему,
т. к. не можна визначити точну кількість холодоагенту, що знаходиться в системі
даний момент. Якщо кількість хладагентf буде надмірним, це може
призвести до пошкодження елементів системи кондиціонування. Тому
необхідно спочатку випустити весь холодоагент із системи і потім виробити
повну заправку.
(2) Мастильний матеріал
(a) Для даного типу автомобілів рекомендовано компресорне масло типу SW-100.
Використання компресорного масла іншого типу, може призвести до
пошкодження компресора;
(b) Під час обслуговування системи не допускайте протоки компресорного масла на
поверхня і деталі автомобіля. При попаданні масла, негайно видаліть його,
масло може ушкодити лакофарбове покриття автомобіля.
(с) У порівнянні з раніше використовуваним мінеральним маслом, олія типу SW-100
має властивість поглинати вологу. Попадання в систему вологи, призведе до
пошкодження системи. Тому, після зливу масла з системи або після зняття
компонентів системи, необхідно запобігти потраплянню вологи в
компресорне масло.
1. Заправка системи.
Заправний матеріал - холодоагент типу HFC-134a.
(1) Підготовка:
(a) Встановіть заправний обладнання;
(b) Під'єднайте трубку низького тиску до клапана низького тиску;
(c) Під'єднайте трубку високого тиску до клапана високого тиску;
(d) Під'єднайте сполучну трубку до вакуумного насосу.
(2) Вакуумування:
(a) Відкрийте всі крани;
(b) Запустіть вакуумний компресор на 15 хв;
(c) Перевірити показання манометрів низького і високого тиску, свідчення повинні
бути -101kPa (-760 мм. рт.ст.). Закрийте крани заправного обладнання.
Примітка: Закрийте всі крани відразу ж після процедури вакуумування і зупинки
компресора. Якщо крани будуть залишатися відкритим, то масло компресора може потрапити в
систему та ефективність роботи системи зменшиться.
3) Перевірка тиску:
(a) Зупиніть компресор і дайте системі постояти 5 хв;
(b) Перевірити показання манометрів;
(c) Перевірити герметичність системи, якщо показання манометрів змінилися і
проведіть процедуру вакуумування спочатку;
(d) При незмінних показниках манометрів, заправте систему новим холодоагентом
типу HRC-134a;
(4) Заправка новим холодоагентом типу HFC-134a.
(a) Під'єднайте сполучну трубку до ємності з холодоагентом;
(b) Відкрийте кран на ємності;
(c) Стежте за зміною ваги ємності з холодоагентом, вага ємності повинен
зменшитися на 630 р ±20г.
Примечание:
· При перевищенні маси заправленого холодоагенту встановленого значення,
перевірте всі можливі витоки і герметичність системи. Для перевірки
герметичності системи і в цілях охорони навколишнього середовища, рекомендується зробити
пробну заправку системи невеликою кількістю холодоагенту.
· Дуже небезпечно відкривати кран контуру високого тиску при заправці системи.
Тиск в ємності заправки сильно зросте, що призведе до вибуху ємності.
Фрагменти і холодоагент можуть завдати сильні травми. Тому, при роботі
двигуна необхідно закрити кран контуру високого тиску.
(d) Відкрийте кран контуру низького тиску і перевірити тиск. Якщо тиск в
контурі впало до значення 1 атм, закрийте клапан;
(e) Перевірити трубопроводи системи на герметичність при пристрої для перевірки
витоків. При виявленні витоків, усуньте їх, затягніть всі з'єднання системи;
(f) Проведіть повторну перевірку місць витоків;
(g) Відкрийте кран контуру низького тиску. Заправте в систему холодоагент масою
250 г;
(h) Закрийте кран контуру низького тиску;
(i) Запустіть двигун і увімкніть кондиціонер;
(j) Відкрийте кран контуру низького тиску. Заправте систему холодоагентом,
зазначено у кроці;
(k) Закрийте кран контуру низького тиску і кран на ємності з холодоагентом;
(l) Зупиніть двигун і вимкніть кондиціонер.
(5) Перевірка тиску в системі:
(a) Приєднайте манометр;
(b) Прогрійте двигун і встановіть обертів двигуна 1800 об/хв;
(c) Встановіть максимальні оберти вентилятора салону;
(d) Включите кондиціонер;
(e) Увімкніть режим рециркуляції;
(f) Встановіть режим максимально низької температури кондиціонера;
(g) Увімкніть режим вентиляції;
(h) Зачиніть всі двері та вікна;
(i) Виміряйте температуру повітря, тиск в контурі низького та високого тиску;
(j) Якщо свідків не збігаються з технічними умовами, то перевірте
несправність системи.
(6) Перевірка системи кондиціонування:
(а) Перевірити тиск в системі:
· Перейдіть до наступного кроку, якщо тиск в системі в нормі;
· Якщо показання не збігаються з технічними умовами, необхідно
визначити в чому причина.
(b) Вставте прилад для вимірювання температури в середнє вентиляційний отвір
з боку водія;
(c) Прогрійте двигун і встановіть обертів двигуна 1800 об/хв;
(a) Встановіть максимальні оберти вентилятора салону;
(b) Включите кондиціонер;
(c) Увімкніть режим рециркуляції;
(d) Встановіть режим максимально низької температури кондиціонера;
(e) Увімкніть режим вентиляції;
(f) Зачиніть всі двері та вікна;
(g) Почекайте, поки температура повітря не стане стабільною. (При температурі
зовнішнього повітря 38°C, температура повітря в середньому вентиляційному отворі
повинна бути 10°C~16°C).